آیفون ۱۴ مکس احتمالاً با نمایشگر ۶۰ هرتزی عرضه خواهد شد - تکفارس
آیفون ۱۴ مکس احتمالاً با نمایشگر ۶۰ هرتزی عرضه خواهد شد - تکفارس

آیفون ۱۴ مکس احتمالاً با نمایشگر ۶۰ هرتزی عرضه خواهد شد

مهدی حلوائی
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - 13:19
آیفون 14 مکس

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری‌ The Elec، این احتمال وجود دارد که اپل گوشی آیفون ۱۴ مکس را به همراه صفحه نمایش ۶۰ هرتزی به بازار عرضه کند. این در حالی است که تحلیلگران مشهوری مانند مینگ چی کو و مارک گورمن پیش‌بینی کرده‌اند که نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۴ نیز از صفحه نمایش مشابهی بهره خواهد برد.

در حال حاضر سامسونگ جزو معدود شرکت‌هایی است که در صفحه نمایش‌های تولیدی خود از فناوری اولد LTPO استفاده کرده و اپل نیز در گوشی‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس از صفحه نمایش‌های این شرکت بهره برده است. با این وجود، سامسونگ تنها شرکتی نیست که وظیفه‌ی ساخت صفحه نمایش گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را بر عهده داشته و شرکت‌های ال جی و BOE نیز بخشی از نمایشگرهای پرچمداران بعدی اپل را تولید می‌کنند.

مشکل اصلی در سرعت ساخت نمایشگرهای اولد LTPO بوده چرا که ظاهراً ال جی تا سال آینده و کمپانی چینی BOE نیز تا سال ۲۰۲۳ موفق به ساخت این نمایشگرها نخواهند شد. از آن‌جایی که سامسونگ تنها تامین‌کننده‌ی صفحه نمایش LTPO گوشی‌های آیفون ۱۳ بود، هزینه‌ی نسبتاً زیادی را برای ساخت این پنل‌ها از اپل دریافت می‌کرد و به همین دلیل اپل سعی داشت تا با تکیه بر چند تامین‌کننده‌ی دیگر، قیمت نهایی نمایشگر گوشی‌های نسل بعدی خود را کاهش دهد. با این وجود، احتمال دارد که اپل در گوشی آیفون ۱۴ مکس از صفحه نمایش اولد معمولی با نرخ تازه‌سازی بالا استفاده کرده و یا این گوشی را با صفحه نمایش ۶۰ هرتزی اما با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند.

نظر شما در مورد وضعیت فعلی گوشی آیفون ۱۴ مکس چیست؟ به‌نظر شما آیا اپل در این گوشی از صفحه نمایش ۶۰ هرتزی استفاده خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید