لابی‌گری ۲۷۵ میلیارد دلاری تیم کوک با چین؛ اپل به پیشرفت چین کمک می کند - تکفارس 
لابی‌گری ۲۷۵ میلیارد دلاری تیم کوک با چین؛ اپل به پیشرفت چین کمک می کند - تکفارس 

لابی‌گری ۲۷۵ میلیارد دلاری تیم کوک با چین؛ اپل به پیشرفت چین کمک می کند

افشین نوری
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - 12:43
اپل هوش مصنوعی

وب‌سایت The Information گزارش داده است که تیم کوک مدیرعامل اپل یک قرارداد ۲۷۵ میلیارد دلاری با مقامات چینی بسته است تا از بروز مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه‌ها و سرویس‌های این شرکت در چین به وجود بیاید جلوگیری کند. اپل هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

این قرارداد ظاهرا پنج ساله بوده و در سال ۲۰۱۶ در جریان سفر کوک به چین امضا شده است. The Information به نقل از چند منبع آگاه گفته است که اپل برای جلوگیری از اعمال محدودیت‌های رگلاتوری توسط دولت چین روی این شرکت قرارداد مذکور را امضا کرده است.

مطالب مرتبط:

ظاهرا کوک برای امضای این قرارداد لابی‌های گسترده‌ای با آن‌دسته از مقامات چینی که معتقد بودند اپل به اندازه کافی در توسعه اقتصادی چین مشارکت نکرده است کرده بود. طبق این قرارداد، اپل در ازای برخوداری از حمایت‌های دولت چین باید سرمایه‌گذاری خود را در این کشور توسعه می‌داد که این سرمایه‌گذاری شامل تاسیس فروشگاه‌های جدید، راه‌اندازی مراکز تحقیق و توسعه و اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر می‌شد.

اپل همچنین در بخشی از این قرار داد متعهد شده بود تا از قطعات تامین‌کنندگان چینی در محصولات خود استفاده کند و همکاری نزدیکی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناوری چینی داشته باشد.

کشور چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل محسوب می‌شود و طبق آمار، در سه ماهه چهارم امسال میزان فروش دستگاه‌های اپل در چین ۸۳ درصد رشد داشته است.

منبع: The Guardian

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید