ارزش بازار اتریوم از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد - تکفارس 
ارزش بازار اتریوم از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد - تکفارس 

ارزش بازار اتریوم از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

امیرحسین ندایی
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 21:50
اتریوم

امسال صنعت رمز ارزها یکی از بهترین سال‌ها را داشته است، چرا که در این سال شاهد مورد قبول واقع شدن این رمزارز توسط تعداد انبوهی از موسسات سرمایه گذاری و خرده فروشی‌ها بوده‌ایم. اتریوم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

درحالی که این اتفاق اثر مثبتی بر برخی از رمزارزهای پرچمداری مانند بیت کوین و اتریوم داشته است، ارزش بازار این دارایی‌ها، گستره رشد این رمزارزها را در این مدت نشان می‌دهد.

بنا به اطلاعات موجود، ارزش بازار اتریوم از بزرگترین موسسات اقتصادی دنیا، از جمله JPMorgan، عبور کرده است.

یکی از کاربران توییتر به نام Kris Kay DeFi، اولین بار در روز ۱ دسامبر در توییتی به این مورد اشاره کرد و نشان داد که ارزش بازار اتریوم ۵۵۰ میلیارد دلار است. این درحالی است که اتریوم کمتر از یک دهه عمر دارد و سایر بانک‌های که در تصویر زیر هستند، مانند JPMorgan، حداقل ۴۰ سال عمر دارند.

ارزش بازار اتریوم از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد - تکفارس 

در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار اتریوم با سقوطی ۵ درصدی، عددی معادل ۴۸۰ میلیارد دلار است، اما با این حال جزو ۱۵ دارایی برتر در این لیست است، دارایی‌های دیگر عبارتند از متا، تسلا، آمازون، بیت‌کوین، اپل، مایکروسافت و موارد دیگر.

مطالب مرتبط:

بلاک‌چین اتریوم بدون تردید یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین بلاک‌چین‌ها در حوزه رمزارزها است، چرا که به خاطر قابلیت‌های قراردادی هوشمندش توسط عمده کاربران ترجیح داده می‌شود. بسیاری از آنالیزگران هم پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که این رمزارز روزی فضای اقتصادی سنتی را غضب می‌کند. جدا از این موارد، این شبکه روزانه بیش از ۱ میلیون تراکنش را پردازش می‌کند که این امر آن را به یکی از پر استفاده‌ترین شبکه‌ها تبدیل می‌کند.

هرچند مواردی مانند کارمزد‌ بالای تراکنش‌ها و برخی مشکلات قضایی تا حدودی این رشد را کند می‌کنند.

منبع: Crypto Slate

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید