گزارش: بازار توکن های غیر قابل معاوضه همچنان در مدار رشد - تکفارس 
گزارش: بازار توکن های غیر قابل معاوضه همچنان در مدار رشد - تکفارس 

گزارش: بازار توکن های غیر قابل معاوضه همچنان در مدار رشد

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 10:29
توکن غیر قابل معاوضه

توکن های غیر قابل معاوضه یا همان NFT ها از سال ۲۰۲۱ به این طرف همه دنیا را درنوردیده‌اند و حالا طبق گزارش موسسه Chainalysis، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از کاهش رشد این توکن‌ها دیده نمی‌شود. Chainalysis در گزارش خود گفته است که مشتریان امسال مبلغی معادل ۲۶.۹ میلیون دلار در معاملات ERC-721 و ERC-1155 خرج کرده‌اند. این معاملات، دو نوع از معاملات هوشمند اتریوم با توکن‌هایNFT هستند.

طبق گزارش Chainalysis، گرایش کاربران به سمت مجموعه‌های مختلف NFT افزایش یافته است، اما از مارس ۲۰۲۱ مجموعه CryptoPunks با بیش از ۳ میلیارد دلار حجم تراکنش محبوب‌ترین مجموعه بوده است.

مطالب مرتبط:

این مجموعه که توسط استودیوی Larva Labs در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، شامل بیش از ۱۰ هزار تصویر پیکسل آرت می‌شود که ارزش آن‌ها اکنون سر به فلک کشیده است. در ماه آگوست امسال، کمپانی ویزا با خرید CryptoPunk 7610 به ارزش ۱۵۰ هزار دلار، وارد این رقابت شد. این رقم هرچند عدد بزرگی است اما در مقایسه با پول‌هایی که در مجموعه CryptoPunks خرج می‌شود چیزی نیست.

توکن غیر قابل معاوضه

در حال حاضر، CryptoPunk 3100  ارزشمندترین NFT موجود است که ۷.۵۸ میلیون دلار ارزش دارد و بعد از آن CryptoPunk 7804 به ارزش ۷.۵۷ میلیون دلار جای دارد. ماه گذشته یکی از مشتریان مبلغی برابر ۶۵۰ هزار دلار برای یک NFT لوکس که فقط در متاورس وجود داشت پرداخت کرد.

گزارش موسسه Chainalysis نشان می‌دهد که آسیای جنوبی و مرکزی و همچنین آمریکای شمالی اصلی‌ترین بازار ‌ NFT هستند و مناطقی مانند آمریکای لاتین و اروپای غربی در رده‌های بعدی قرار دارند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید