تاریخ و زمان کنفرانس اینتل در CES 2022 مشخص شد - تکفارس 
تاریخ و زمان کنفرانس اینتل در CES 2022 مشخص شد - تکفارس 

تاریخ و زمان کنفرانس اینتل در CES 2022 مشخص شد

مهدی حلوائی
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 07:44
CES 2022

تا برگزاری مراسم CES 2022 تنها یک ماه باقی مانده است و حالا شرکت اینتل تایید کرده که کنفرانس خود در این رویداد را در تاریخ ۱۴ دی (۴ ژانویه) و در ساعت ۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود که در این رویداد، اطلاعات تازه‌ای از تراشه‌‌های مخصوص لپ تاپ سری آلدر لیک P و آلدر لیک M و همچنین تراشه‌های دسکتاپ سری آلدر لیک S در دسترس قرار بگیرد.

اینتل آرک الکمیست

گفته می‌شود که اینتل بخشی از کنفرانس خود را به معرفی تراشه‌های سری ۶۰۰ اختصاص خواهد داد اما بعید نیست که این شرکت در رویداد پیش رو اطلاعات تازه‌ای در مورد تراشه‌های گرافیکی سری آرک الکمیست (Arc Alchemist) را نیز به اشتراک بگذارد. انتظار می‌رود که شرکت ای ام دی نیز در مراسم CES 2022 از تراشه‌های رایزن ۶۰۰۰H و ۶۰۰۰U رونمایی کرده و جزئیات بیشتری در مورد فناوری ۳D V-Cache خود را در دسترس قرار دهد. بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، تراشه‌ی رایزن ۶۰۰۰U بر پایه‌ی فرآیند تولید ۶ نانومتری طراحی شده و از فناوری +Zen3، گرافیک RDNA 2، توان طراحی حرارتی ۳۵ تا ۴۵ وات و حداکثر ۸ هسته و ۱۶ رشته استفاده خواهد کرد.

فناوری 3D V-Cache ای ام دی

در طرف دیگر، انویدیا هنوز حضور و یا عدم حضور خود در رویداد CES 2022 را تایید نکرده است اما بدون شک بخشی از کنفرانس این شرکت مربوط به رونمایی از تراشه‌های مخصوص لپ تاپ آن خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که انویدیا در کنفرانس خود از کارت‌های گرافیکی RTX 2060 12GB ،RTX 3090Ti 24GB و RTX 3080 12GB رونمایی کند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید