ماه نورد یوتو-۲ ردپایی از موجوات فضایی روی کره ماه پیدا کرده است - تکفارس 
ماه نورد یوتو-۲ ردپایی از موجوات فضایی روی کره ماه پیدا کرده است - تکفارس 

ماه نورد یوتو-۲ ردپایی از موجوات فضایی روی کره ماه پیدا کرده است

افشین نوری
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - 17:19
یوتو-۲

ماه نورد یوتو-۲ چین (Yutu-2) که هم‌اکنون در حال کاوش در سمت دیگر ماه است، یک شی مکعبی‌شکل مرموز در سطح این کره مشاهده کرده است.

براساس تصویری که این ماه نورد به زمین ارسال کرده است، شکل این شی مکعبی‌شکل که از فاصله دور دیده می‌شود، کمی عجیب است. با این‌حال، اندرو جونز، خبرنگاری که برای اولین بار متوجه این شی مرموز در تصاویر شده بود می‌گوید به نظر او بعید است که این شی ارتباطی با موجودات فرازمینی داشته باشد و آنچه که در تصاویر دیده می‌شود احتمالا یک تخته سنگ بزرگ است.

این شی مرموز در حدود ۸۰ متری ماه نورد یوتو-۲ مشاهده شده است و در کنار یک دهانه بزرگ اما جوان قرار دارد. محققان چینی کنجکاو هستند که بدانند این شی عجیب چیست و به همین‌خاطر قصد دارند ماه نورد یوتو-۲ را به نزدیکی آن هدایت کنند. البته این کار حدود دو الی سه ماه طول خواهید کشید و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شی ارتباطی با موجوات فرازمینی خواهد داشت یا نه.

مطالب مرتبط:

ماه نورد یوتو-۲ با استفاده از پنل‌های خورشیدی کار می‌کند و از آنجاییکه تعداد روزهای آن سمت ماه بسیار کم است، این دستگاه فقط می‌تواند در مواقعی که روی ماه روز است کار کند. همین موضوع باعث شده تا ماموریت‌های این ماه نورد کمی طولانی بشود؛ ضمن اینکه این ماه نورد برای برخورد نکردن با سنگ‌های روی ماه مجبور است آرامتر نیز حرکت کند.

نظر شما درباره عکس فوق چیست؟ آیا فکر می‌کنید این شی ارتباطی با موجودات فرازمینی داشته باشد؟ نظرات حود را با ما در میان بگذارید

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید