ایلان ماسک: باید از کاندید شدن افراد بالای ۷۰ سال جلوگیری شود - تکفارس 
ایلان ماسک: باید از کاندید شدن افراد بالای ۷۰ سال جلوگیری شود - تکفارس 

ایلان ماسک: باید از کاندید شدن افراد بالای ۷۰ سال جلوگیری شود

امیرحسین ندایی
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - 21:01
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک اخیرا پیشنهاد کرده است که افراد بالای ۷۰ سال باید از کاندید شدن برای کار کردن در هر منصب دولتی‌ای منع شوند. در توییتی که روز پنجشنبه ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس منتشر کرد، وی گفته بود که بهتر است برای کاندید شدن محدودیت سنی بگذاریم، مثلا کاندید شدن افراد بالای ۷۰ سال ممنوع باشد.

درحالی که به هیچ قانون‌گذاری در این توییت اشاره نشده، ‌رئیس جمهور فعلی، ‌جو بایدن و فرد ماقبل وی یعنی دونالد ترامپ، هر دو بیش از ۷۰ سال سن دارند. سناتور برنی سندرز نیز که پیش‌تر با بایدن بر سر منصب ریاست جمهوری رقابت می‌کرد نیز ۸۰ سال سن دارد.

ماه گذشته در پاسخ به توییت سندرز که از آمریکایی‌های ثروتمند خواسته بود سهمشان از مالیات را پرداخت کنند، ‌ماسک گفته بود که مرتبا فراموش می‌کند سندرز هنوز زنده است. ماسک پیش‌تر هم با یک ایموجی خنده به یک لطیفه درباره سن سندرز، که یکی از کاربران توییت کرده بود، ‌واکنش نشان داد، و پیشنهاد داد که بخش بیشتری از سهام تسلایش را بفروشد. در ماه مارس نیز، ماسک به انتقادات سندرز مبنی بر ثروت عظیم وی پاسخ داد و گفت که وی از ثروتش برای کمک به بشریت کمک می‌کند.

کاندیدهای ریاست جمهوری مسن‌، همواره در طی سال‌ها یکی از نقاط مورد بحث بوده‌اند. هرچند ایالات متحده آمریکا حداقل سن ۳۵ سال را برای کسانی که می‌خواهند کاندید شوند در نظر گرفته است، ‌محدودیت سنی‌ای برای سنین بالاتر وجود ندارد. اگر سندرز در کمپین انتخاباتی خود پیروز می‌شد، ‌مسن‌ترین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می‌شد.

مطالب مرتبط:

اینسایدر گزارش کرده است که پس از گذشت اولین روز از ورود رسمی جو بایدن به عرصه انتخاباتی سال ۲۰۲۰، ترامپ برای تمسخر بایدن خود را یک مرد جوان و با طراوت نامید. در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد رای دهندگان حزب دموکرات گفتند که کاندیدها حق تمسخر رقبایشان را به علت مسن بودن ندارند.

منبع:‌ Business Insider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.