استفاده سارقان خودرو از ایرتگز اپل برای دزدی خودروهای گران‌قیمت - تکفارس 
استفاده سارقان خودرو از ایرتگز اپل برای دزدی خودروهای گران‌قیمت - تکفارس 

استفاده سارقان خودرو از ایرتگز اپل برای دزدی خودروهای گران‌قیمت

افشین نوری
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - 10:37
ایرنگ ۲۰۲۱

اپل بارها تاکید کرده است گجت ایرتگز به هیچ عنوان یک گجت ضد دزدی نیست، اما حالا به نظر می‌رسد که این گجت کوچک می‌تواند در رهگیری خودروها، به سارقان کمک کند.

طبق اطلاعاتی که پلیس کانادا منتشر کرده است، سارقان خودرو به‌تازگی از ایرتگز اپل برای پیدا کردن آدرس منزل صاحبان خودروهای گران‌قیمت استفاده کرده‌اند. پلیس کانادا از ماه سپتامبر امسال ۵ مورد از این دزدی‌ها را کشف کرده، اما گفته است که احتمالا مواردی بیشتری نیز وجود داشته است.

مطالب مرتبط:

در این دزدی‌ها، سارقان ظاهرا خودروهای موردنظرشان را در پارکینگ‌ها یا سایر مکان‌های عمومی پیدا کرده‌اند و با چسباندن یک گجت ایرتگز به آن‌ها توانسته‌اند این خودروها را ردیابی کنند.

هرچند اپل در رابطه با ردیابی خودروی یک فرد توسط ایرتگز به او هشدار می‌دهد، اما برخی از مالکان خودرو ممکن است گوشی آیفون نداشته باشند و این نوتیفیکیشن‌ها را دریافت نکنند، یا اینکه ممکن است اصلا این پیام‌ها را نبینند.

پلیس کانادا از مردم خواسته است که این نوع هشدارها را جدی بگیرند و اگر چنین پیامی از سوی اپل دریافت کردند حتما همه قسمت‌های خودروی خود را برای پیدا کردن ایرتگز مخفی‌ بگردند و تا جای ممکن خودروی خودشان در یک مکان امن پارک کنند.

منبع: Ms Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید