توضیحات کوالکام در خصوص تغییر نام تراشه های اسنپدراگون - تکفارس
توضیحات کوالکام در خصوص تغییر نام تراشه های اسنپدراگون - تکفارس

توضیحات کوالکام در خصوص تغییر نام تراشه های اسنپدراگون

مهدی حلوائی
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - 14:33
کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1

کوالکام سرانجام چند روز پیش از تراشه‌‌ی پرچمدار جدید خود با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کرد. این تراشه نسبت به سری قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته و موفق شده تا در بنچمارک انتوتو (AnTuTu) نمره‌ی بالای ۱ میلیون را دریافت کند. با این وجود، نام‌گذاری تراشه‌های جدید کوالکام با تراشه‌های قبلی این شرکت متفاوت بوده است.

تراشه‌های قبلی کوالکام از نام‌های ساده‌ای بهره می‌برند و حفظ‌کردن نام آن‌ها چندان دشوار نبود. برای مثال، کاربران به راحتی و بدون بررسی مشخصات تراشه‌ها متوجه می‌شدند که سری اسنپدراگون ۸ از سری اسنپدراگون ۷ قدرتمندتر بوده و یا اسنپدراگون ۸۸۸ از اسنپدراگون ۸۷۰ بهتر است. اما حالا اوضاع برای تراشه‌های جدیدی این شرکت کمی متفاوت است.

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1

آقای دان مگوایر، نایب رئیس ارشد کوالکام، به‌تازگی در توضیحات خود اعلام کرد که نبود اعداد کافی، علت اصلی تغییر نحوه‌ی نام‌گذاری تراشه‌های جدید این شرکت بوده است. برای مثال تراشه‌ی قبلی این شرکت اسنپدراگون ۸۸۸ نام داشت و اگر نام‌گذاری محصولات بعدی کوالکام نیز به همین صورت ادامه پیدا می‌کرد، ۸۹۹ آخرین عدد موجود برای تراشه‌های سری ۸ این شرکت می‌بود و پس از آن امکان عرضه‌ی تراشه‌ی جدیدی از این سری وجود نداشت.

تراشه‌های جدید اسنپدراگون همچنین از این پس به عنوان برندی مجزا شناخته شده و نام آن‌ها در کنار شرکت کوالکام نخواهد آمد. تحقیقات کوالکام نشان داده که بسیاری از افراد با نام اسنپدراگون آشنایی دارند اما نسبت به نام کوالکام هیچ اطلاعی ندارند. به همین دلیل، این شرکت تصمیم گرفته تا از این پس نام کوالکام را در کنار نام اسنپدراگون قرار ندهد و تراشه‌های خود را تنها با برند اسنپدراگون به بازار عرضه کند.

نظر شما در مورد تراشه‌های جدید اسنپدراگون چیست؟ آیا از نحوه‌ی نام‌گذاری جدید این تراشه‌ها رضایت دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید