تراشه اسنپدراگون +۷c نسل ۳ برای لپ تاپ های ویندوزی معرفی شد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون +۷c نسل ۳ برای لپ تاپ های ویندوزی معرفی شد - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون +۷c نسل ۳ برای لپ تاپ های ویندوزی معرفی شد

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - 07:48
اسنپدراگون +7c

کوالکام در رویداد سالانه اسنپدراگون خود از چند محصول جدید رونمایی کرد که یکی از آن‌ها تراشه اسنپدراگون +۷c نسل ۳ برای لپ تاپ‌های پایین‌رده بود.

اسنپدراگون +۷c نسل ۳ جایگزین اسنپدراگون ۷c نسل ۲ که سال پیش معرفی شد می‌شود. این پردازنده با بهره‌گیری از فناوری ۶ نانومتری ساخته شده و به گفته کوالکام ۶۰ درصد عملکرد بهتر در بخش CPU و ۷۰ درصد عملکرد سریع‌تر در بخش GPU ارائه خواهد کرد. اسنپدراگون +۷c نسل ۳ همچنین از سیگنال‌های sub 6GHz و mmWave شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد و در کنار مودم اسنپدراگون X53 5G Modem-RF با حداکثر سرعت دانلود ۳ گیگابیت بر ثانیه کار خواهد کرد. در ضمن٬ این تراشه از استاندارهای وای فای ۶ و ۶E نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

اسنپدراگون +۷c نسل ۳ همچنین مجهز به فناوری Spectra ISP کوالکام است که از دوربین سه‌گانه با حداکثر رزولوشن ۲۲ مگاپیکسل٬ دوربین دوگانه ۳۶ مگاپیکسلی یا دوربین تک‌گانه ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین از ویدیوهای ۴K با فناوری HDR پشتیبانی خواهد کرد.

کوالکام از یک موتور هوش مصنوعی نیز روی اسنپدراگون +۷c نسل ۳ استفاده کرده که امکان انجام کارهای مرتبط با هوش مصنوعی با عملکرد ۶.۵ ترافلاپ در ثانیه را فراهم خواهد کرد. پشتیبانی از قابلیت‌های Voice Suite کوالکام و نویز کنسلینگ Echo نیز برای این تراشه در نظر گرفته شده است.

اسنپدراگون +۷c نسل ۳ همچنین امکان پشتیبانی از قابلیت PlayReady 3.0 مایکروسافت و سرویس‌های مدرن استریم را دارد. انتظار می‌رود دستگاه‌های مجهز به این تراشه در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ روانه بازار شوند. کوالکام گفته است که لپ تاپ‌های مجهز به این تراشه سرعت و کارآمدی بسیار خوبی خواهند داشت.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید