کوالکام از تراشه گیمینگ اسنپدراگون G3x نسل ۱ رونمایی کرد - تکفارس 
کوالکام از تراشه گیمینگ اسنپدراگون G3x نسل ۱ رونمایی کرد - تکفارس 

کوالکام از تراشه گیمینگ اسنپدراگون G3x نسل ۱ رونمایی کرد

افشین نوری
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 11:24
کوالکام از تراشه گیمینگ اسنپدراگون G3x نسل ۱ رونمایی کرد - تکفارس 

در حال حاضر، بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند، اما متاسفانه کنسول‌های بازی دستی مثل نینتندو سوئیچ از این مزیت بی‌بهره‌اند و به همین خاطر کوالکام تصمیم گرفته تا اولین تراشه مخصوص این دستگاه‌ها را در رویداد سالانه اسنپدراگون خود معرفی کند.

این تراشه که اسنپدراگون G3x نسل ۱ نام دارد که از نظر سخت‌افزاری بسیار شبیه به تراشه‌های اسنپدراگون موبایلی است. اما کوالکام قصد دارد با معرفی این تراشه پلتفرمی در اختیار توسعه‌دهندگان و سپس سازندگان کنسول دستی قرار دهد تا محتواها و کنسول‌های مخصوص خودشان را برای آن ارائه کنند. این پلتفرم که کیت توسعه اسنپدراگون G3x Handheld نام دارد با همکاری  شرکت ریزر که تجربیات خوبی در زمینه ساخت گوشی‌های گیمینگ دارد ساخته شده است.

مطالب مرتبط:

این کیت دارای یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اولد HDR و یک پردازنده گرافیکی آدرنو برای اجرای گرافیک‌های ۱۰۸۰p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه است این سیستم همچنین از فناوری خنک‌سازی فعال برای ارائه عملکرد بهتر استفاده خواهد کرد. انرژی این کیت را یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند که قابل پیکره‌بندی مجدد توسط شرکت‌های سازنده کنسول خواهد بود. از آنجائیکه در حال حاضر اکثر بازی‌های روی اندوروید ارایه شده‌اند، کوالکام پلتفرم G3x را فعلا برای اندروید عرضه کرده است.

این پلتفرم همچنین از کنترلرهای مختلفی پشتیبانی خواهد کرد و قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند هپتیک‌های استریو دارد. تراشه G3x نسل برای اجرای روان بازی‌ها از استاندارد وای فای ۶E و همچنین یک مودم ۵G برای ارتباطات سریع استفاده خواهد کرد.

کوالکام قصد دارد این تراشه را علاوه بر کنسولی دستی، در میکرو کنسول‌ها و حتی تلویزیون‌های هوشمند استفاده کند. کیت توسعه G3x از قابلیت DisplayPort روی پورت USB-C پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به یک تلویریون ۴K خروجی بدهد.

بازی‌های موبایلی در حال حاضر بیش از نصف درآمدهای صنعت گیمینگ را به خودشان اختصاص داده‌اند و همین موضوع باعث شده تا توجه شرکت‌ها به این بخش بیش از گدشته باشد. کوالکام هم یکی از این شرکت‌هاست که سعی می‌کند با عرضه تراشه‌ها و کیت‌های اختصاصی  برای گیمرها و توسعه‌دهندگان، از مزایای این حوزه سودآور بهرمند شود.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.