تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ معرفی شد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ معرفی شد - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ معرفی شد

افشین نوری
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - 09:42
اسنپدراگون 8cx نسل ۳

کوالکام در رویداد سالانه اسنپدراگون خود از چندین محصول جدید رونمایی کرد. یکی از این محصولات تراشه اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ است.

اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ درواقع مدل جایگزین اسنپدراگون ۸cx نسل ۲ است که سال گذشته معرفی شد. این تراشه جدید با استفاده از فناوری ۵ نانومتری و برای کامپیوترهای ویندوزی ساخته شده است. به گفته کوالکام این تراشه ۸۵ درصد عملکرد بهتر در بخش پردازنده و ۶۰ عملکرد بهتر در بخش گرافیک دارد.

مطالب مرتبط:

اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ همچنین در بخش ارتباطات از مودم‌های اسنپدراگون X55، X62 و X65 5G پشتیبانی می‌کند و مجهز به فناوری Spectra ISP شده که امکان فوکوس خودکار بهتر، بالانس خودکار نور سفید و نوردهی خودکار برای ویدیوکنفرانس‌ها را فراهم خواهد کرد. این تراشه در بخش دوربین، از چهار دوربین همزمان و ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین ویدیوهای اسلوموشن با رزولوشن ۷۲۰p و نرخ ۴۸۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ از حافظه UFS 3.1 (که سرعت بیشتری در خواندن و نوشتن دارد) و همچنین فناوری نویز کنسلینگ کوالکام پشتیبانی می‌کند. کوالکام ادعا کرده است که این تراشه از «شارژدهی چند روزه» پشتیبانی خواهد کرد و انتظار دارد اولین دستگاه‌های مجهز به آن در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ عرضه بشوند.

کوالکام هم‌اکنون در حال کار روی نسل بعدی تراشه‌های خود برای کامپیوترهای ویندوزی است که برای سال ۲۰۲۳ آماده خواهند شد. این تراشه‌ها قرار است توسط شرکت Nuvia که اوایل امسال به قیمت ۱.۴ میلیارد دلار توسط کوالکام خریداری شد طراحی شوند. انتظار می‌رود این تراشه‌ها رقیب جدی  پردازنده‌های سری M اپل باشند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید