توضیحات ایمجینیشن در مورد قابلیت رهگیری پرتو در تراشه گرافیکی IMG-CTX - تکفارس
توضیحات ایمجینیشن در مورد قابلیت رهگیری پرتو در تراشه گرافیکی IMG-CTX - تکفارس

توضیحات ایمجینیشن در مورد قابلیت رهگیری پرتو در تراشه گرافیکی IMG-CTX

مهدی حلوائی
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 17:29
قابلیت رهگیری پرتو در تراشه گرافیکی ایمجینیشن

کمپانی ایمجینیشن تکنولوجیز (Imagination Technologies) اوایل ماه نوامبر از تراشه‌ی گرافیکی جدید خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. قرار است که این تراشه‌ی گرافیکی قابلیت رهگیری پرتو را به گوشی‌های هوشمند اضافه کند. این شرکت حالا توضیحاتی را در مورد ویژگی رهگیری پرتوی تراشه‌ی گرافیکی خود و موارد استفاده‌ی آن ارائه داده است.

تراشه‌ی گرافیکی IMG-CTX جدیدترین عضو خانواده‌ی PowerVR بوده که از سیستم‌عامل‌های لینوکس و اندروید پشتیبانی می‌کند. عدم پشتیبانی این تراشه‌ از سیستم‌عامل آی او اس کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما احتمالاً دلیل اصلی آن، استفاده‌ی اپل از تراشه‌های اختصاصی خود بوده است. این در حالی است که اپل در سال ۲۰۲۰ نیز در گوشی‌های آیفون از تراشه‌ی گرافیکی ایمجینیشن استفاده کرده بود.

قابلیت رهگیری پرتو در تراشه گرافیکی ایمجینیشن

ایمجنیشن هفته‌ی گذشته توضیحاتی در مورد معماری رهگیری پرتوی فوتون (Photon) در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد. بر اساس این توضیحات، تراشه‌ی IMG-CTX از توان ۱.۳ گیگاری بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه، این عدد برای کارت گرافیک انویدیا RTX 2060 برابر با ۵ گیگاری بر ثانیه است اما توجه داشته باشید که تراشه‌‌های گرافیکی موبایلی باید میزان مصرف باتری تبلت و گوشی‌‌های هوشمند را نیز مورد توجه قرار بدهند.

قرار است که عملکرد این تراشه‌ی گرافیکی در بخش رندرینگ نیز نسبت به تراشه‌ی گرافیکی قبلی ایمجینیشن ارتقا پیدا کند. در حال حاضر این تراشه از API گرافیکی ولکان، اوپن جی ال و اندروید NN HAL پشتیبانی می‌کند. به گفته‌ی ایمجینیشن، تراشه‌ی IMG-CTX با هدف استفاده در گوشی‌های هوشمند رده بالا طراحی شده است و بازی‌‌های ویدیویی تنها کاربرد آن نخواهد بود چرا که شرکت‌ها می‌توانند از قابلیت رهگیری پرتوی این تراشه برای شبیه‌سازی واقعی‌تر دکوراسیون داخلی و همچنین صنعت خودروسازی استفاده کنند.

نظر شما در مورد تراشه‌ی گرافیکی جدید ایمجینیشن چیست؟ به‌نظر شما استفاده از قابلیت رهگیری پرتو در بازی‌های گوشی‌های هوشمند تا چه حد امکان‌پذیر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید