روسیه ممکن است گوگل را به پرداخت ۲۴۰ میلیون دلار جریمه محکوم کند - تکفارس 
روسیه ممکن است گوگل را به پرداخت ۲۴۰ میلیون دلار جریمه محکوم کند - تکفارس 

روسیه ممکن است گوگل را به پرداخت ۲۴۰ میلیون دلار جریمه محکوم کند

افشین نوری
۹ آذر ۱۴۰۰ - 14:35
گوگل

امروز یکی از دادگاه‌های مسکو شرکت گوگل را به پرداخت جریمه‌ای معادل ۴۰ هزار دلار محکوم کرد. ظاهراً دلیل این جریمه، عدم تبعیت گوگل در پاک کردن برخی محتواهای غیرقانونی بوده است. نتیحه این دادگاه درواقع بخشی از نزاع روسیه و گوگل بر سر موضوعات مختلف است.

مطالب مرتبط:

روسیه در اواخر سال ۲۰۱۸ گوکل را به‌خاطر پاک نکردن برخی نتایج جستجو در موتور جستحوی این شرکت، به پرداخت مبلغی معادل ۷۵۳۰ دلار جریمه کرد. از آن زمان تاکنون، گوگل بترها توسط دادگاه‌های روسیه محکوم له پرداخت جریمه شده است.در هشتم این ماه نیز، یک دادگاه روسیه گوگل را ملزم به پرداخت ۲۸ هزار دلار کرد. سازمان ارتباطات روسیه گفته است که گوگل تاکنون جریمه‌های خود به ارزش ۴۵۸ هزار دلار را پرداخت نکرده است. هرچند جریمه‌هایی که در روسیه علیه گوگل اعلام شده است مقادیر ناچیزی بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد گوگل باید خود را برای جریمه سنگین‌تری آماده کند.

گوکل هم‌اکنون درگیر مشکلات متعددی در سراسر دنیاست. امروز سازمان ارتباطات روسیه اعلام کرد که تا اخر این ماه گوگل را به پرداخت جریمه سنگینی محکوم خواهد کرد. این جریمه معادل ۵ الی ۲۰ درصد درآمد سالانه گوگل در روسیه خواهد بود که ممکن است حداکثر ۲۴۰ میلیون دلار بشود. ظاهرا دلیل این جریمه آن است که گوگل نسبت به پاک کردن برخی محتواهای غیرقانونی اقدام نکرده است. اگر این جریمه عملی بشود، شاهد بزرگترین جریمه‌ای خواهیم بود که روسیه علیه یک شرکت فناوری صادر کرده است.

هرچند سازمان ارتباطات روسیه قبلا گوگل را به خاطر پاک نکردن محتواهای غیرقانونی جریمه کرده بود، اما مقدار آن بسیار کم بود. روسیه در ماه‌های اخیر اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را برای تحت فشار قرار دادن شرکت‌های آمریکایی از جمله فیس بوک، توییتر و گوگل انجام داده است.

سازمان ارتباطات روسیه گفته است که این سازمان از این به بعد جریمه‌های سنگین‌تری را علیه شرکت‌های فناوری آمریکایی، در صورت تخلف، تصویب خواهد کرد. طبق اطلاعات موجود، از ابتدای امسال فیس بوک به پرداخت ۹۰۰ هزار دلار و گوکل و توییتر به‌ترتیب به پرداخت ۵۴۲ هزار دلار و ۳۶۷ هزار دلار جریمه محکوم شده‌اند. البته اپل نیز از این جریمه‌ها در امان نمانده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید