TrendForce: درآمد متاورس تا سال ۲۰۲۵ از مرز ۵۴۰ میلیارد دلار خواهد گذشت - تکفارس 
TrendForce: درآمد متاورس تا سال ۲۰۲۵ از مرز ۵۴۰ میلیارد دلار خواهد گذشت - تکفارس 

TrendForce: درآمد متاورس تا سال ۲۰۲۵ از مرز ۵۴۰ میلیارد دلار خواهد گذشت

افشین نوری
۹ آذر ۱۴۰۰ - 10:38
metaverse

موسسه تحقیقاتی TrendForce با انتشار گزارشی گفته است که درآمد فناوری متاورس در بخش صنعت تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۴۰ میلیارد دلار خواهد بود. یکی از کاربردهای اصلی متاورس که TrendForce به آن اشاره کرده است، دوقلوهای مجازی یا Digital twins است که اجازه می‌دهد اشیای دنیای واقعی یک همتای مجازی در یک دنیای متاورس داشته باشند.

شرکت‌هایی که هم‌اکنون از فناوری دوقلوهای دیجیتال استفاده می‌کنند عبارتند از مایکروسافت، یونیلور، اریکسون، Siemens Energy و بوئینگ. برای مثال، مایکروسافت از این فناوری در محیط مجازی مالتی‌ورس خود استفاده می‌کند که به کاربران اجازه خلق مدل‌های دیجیتالی برای شبیه‌سازی اشیاء دنیای واقعی را می‌دهد. یا شرکت بوئینگ از فناوری مذکور در ساخت موتورهایش بهره می‌برد. شرکت یونیلور نیز از این تکنولوژی برای شبیه‌سازی خطوط تولید خود بهره می‌برد تا از این طریق بتواند ضایعات خود را کاهش دهد.

مطالب مرتبط:

شرکت‌های Siemens Energy و اریکسون نیز از پلتفرم Omniverse انویدیا برای مدیریت نیروگاه‌های برق و انجام مراقبت‌های پیش‌دستانه استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها همچنین از فناوری مذکور برای شبیه‌سازی تجهیزات شبکه ‌ ۵G بهره می‌برند.

موسسه TrendForce در گزارش خود گفته است:

فناوری دوقلوهای دیجیتال در سال‌های آینده کاربردهای بسیار زیادی پیدا خواهد کرد و شرکت‌ها قادر به انجام کارهای مهمتر و پیچیده‌تری با استفاده از این فناوری خواهند بود. به این‌ترتیب، ما روزبه‌روز شاهد توسعه این فناوری در صنایع مختلف خواهیم بود.

فناوری دوقلوهای دیجیتال احتمالا در کوتاه مدت و میان مدت، عمدتا در آموزش نیروی انسانی، عیب‌یابی از راه دور، نظارت بر انرژی و مراقبت‌های پیش‌دستانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما در بلندمدت شاهد بکارگیری آن در شبیه‌سازی کل یک کارخانه خواهیم بود و همین موضوع باعث خواهد شد تا شرکت‌ها همکاری‌ نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

موسسه TrendForce در ادامه گزارش خود گفته است که برخی از شرکت‌ها هم‌اکنون در موقعیت بسیار مناسبی برای بکارکیری این فناوری هستند که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های Bosch ،Schneider Electric ،Haier و فاکسکان اشاره کرد.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید