هند پیش خرید استارلینک را به علت نداشتن مجوز ممنوع کرد - تکفارس 
هند پیش خرید استارلینک را به علت نداشتن مجوز ممنوع کرد - تکفارس 

هند پیش خرید استارلینک را به علت نداشتن مجوز ممنوع کرد

امیرحسین ندایی
۸ آذر ۱۴۰۰ - 16:05
استارلینک

 به گفته خبرگزاری رویترز، دولت هند به شهروندانش توصیه کرده است استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس را پیش خرید نکنند. به گفته این شبکه خبری، دولت هند می‌گوید که این شرکت باید پیش از ارائه سرویس‌هایش از این کشور مجوزی برای کارکردن در آن دریافت کند.

رویترز در توییتی اعلام کرد:

دولت هند از این شرکت ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی درخواست کرده است که با قوانین کاری هند برای ارائه خدماتش موافقت کرده و بلافاصله از فروش و ارائه محصولاتش در هند خودداری کند.

در توییتی از سوی مخابرات هند، به مردم توصیه شده است که اشتراکی برای سرویس‌های استارلینک که در حال حاضر تبلیغ می‌شوند، تهیه نکنند. به عبارتی دیگر استارلینک باید پیش‌فروش محصولات خود در این کشور را متوقف کند تا از دولت هند تاییده‌های مورد نیاز را دریافت کند.

استارلینک با بررسی‌های دیگری نیز از طرف دولت هند و درماه آپریل روبه‌رو شد، هنگامی که مخابرات این کشور درحال بررسی این موضوع بود که آیا نسخه بتای استارلینک قانونی از مجموعه قوانین مخابراتی هند را می‌شکند یا خیر. به گفته Economic Times، این اقدام مخابرات هند از طرف انجمن پهنای باند هند (BIF) به آنها ابلاغ شده است. انجمن قانون‌ گذاری مستقلی که نماینده شرکت‌های تکنولوژی بزرگی مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت، و فیسبوک است، مخابرات این کشور را مجبور به توقف پیش‌فروش خدمات بدون مجوز استارلینک کرده است.

مطالب مرتبط:

رویترز همچنین افزود از آنجایی که استارلینک کسب‌ و کار خود را در روز ۱ نوامبر در هند به ثبت رسانده است، تا به الان حدود ۵۰۰۰ پیش‌خرید دریافت کرده است. فعلا صحبتی از اینکه ایا پیش‌خرید‌های فعلی کنسل می‌شوند یا خیر، و اینکه آیا مشتری‌ها باید کمی بیشتر منتظر بمانند نشده است. استارلینک برنامه دارد تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در هند مستقر کند، که ۸۰ درصد آنها در مناطق روستایی خواهند بود.

درحال حاظر بنا به گزارش PCMag، استارلینک حدود ۱۴۰ هزار کاربر نسخه بتا در ۲۰ کشور مختلف دارد. ماسک پیش‌بینی می‌کند تا سال آینده بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سرویس‌های استارلینک استفاده خواهند کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.