کلاه برداران حوزه رمز ارز بیش از ۹ میلیون دلار از طریق یوتیوب کلاهبرداری کرده اند - تکفارس 
کلاه برداران حوزه رمز ارز بیش از ۹ میلیون دلار از طریق یوتیوب کلاهبرداری کرده اند - تکفارس 

کلاه برداران حوزه رمز ارز بیش از ۹ میلیون دلار از طریق یوتیوب کلاهبرداری کرده اند

امیرحسین ندایی
۸ آذر ۱۴۰۰ - 08:38
کلاهبرداران رمز ارز

کلاهبرداران رمز ارز، روش‌های جدید در فریب دادن قربانی‌هایشان ابداع کرده‌اند؛ همانطور که یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، این کلاه‌برداران محتوای ویدئو‌های یوتیوب افراد الهام بخش در حوزه رمز ارزها را کمی تغییر داده تا هدیه‌های جعلی خود را تبلیغ کنند.

با استناد به تحقیق جدیدی که انجام شده است، این کلاهبرداران توانسته‌اند با فریب افراد مختلف در ماه اکتبر، با تبلیغ‌های جعلی رمز ارزهایی مانند بیتکوین، اتریوم، دوج‌کوین، کاردانو، ریپل و شیبا اینو، حدود ۹ میلیون دلار درآمد کسب کنند.

این سازمان که تحقیق فوق را انجام داده است می‌گوید این کلاه‌برداران از ویدئوهای قدیمی و نامربوط یوتیوب افرادی که در زمینه رمز ارز فعالیت می‌کنند، مانند ایلان ماسک، ویتالیک بوترین، مایکل سیلر، و تعدادی دیگری استفاده می‌کنند. همچنین این کلاهبرداران در کانال یوتیوب خود و در بخش کامنت‌ها، بخشی را به این اختصاص داده‌اند که در آن قول می‌دهند تعداد رمز ارزهای اهدایی توسط بازدید کنندگان را دو برابر کرده و به کیف پول آنها باز خواهند گرداند.

نگاهی دقیق‌تر به این تحقیق نشان می‌دهد که این کلاهبرداران چگونه حقه‌های خود را اجرا می‌کرده‌اند. بنا به گزارش، این کلاهبرداران بیشتر از ۸ میلیون دلار از کلاهبرداری‌های مربوط به بیت کوین پول کسب کرده‌اند، درحالی که مبلغ ۴۱۳ هزار دلار نیز از طریق کلاهبرداری از دومین ارز پر ارزش بازار، اتریوم، کسب کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

همچنین مشخص شده است که این کلاهبرداران از محبوبیت فزاینده شیبا اینو نیز سوء استفاده کنند و مبلغ ۲۴۰ هزار دلار از مردم کلاهبرداری کنند. این گزارش همچنین نشان داد که کلاهبرداران همچنین با دستکاری اخبار دارای اهمیت در فضای رمز ارزها، برای انجام شدن هدف نفرت‌انگیزشان اقدام می‌کردند. به عنوان مثال هنگامی که ایلان ماسک در برنامه شنبه شب به صورت زنده حضور یافت، این کلاهبرداران با دستکاری تعدادی ویدئو یوتیوب، بیش از ۹ میلیون دلار دزدی کردند.

به علاقه‌مندان به حوزه رمز ارزها و همچنین سرمایه‌گذاران این حوزه توصیه می‌شود که از رویدادهایی با مضمون دوبرابر شدن موجودی کیف پول، و موارد مشابه دوری کنند و قبل از سرمایه‌گذاری در هر رمز ارز یا شرکت کردن در هر رویدادی، تحقیقات خود را انجام دهند.

منبع: CryptoSlate

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.