۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۱ سامسونگ؛ از پایین‌رده تا بالا‌رده - تکفارس 
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۱ سامسونگ؛ از پایین‌رده تا بالا‌رده - تکفارس 

۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۱ سامسونگ؛ از پایین‌رده تا بالا‌رده

مهدی ملکی
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 18:00
۱۰ گوشی برتر ۲۰۲۱ سامسونگ

بدون شک سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین نام دنیای اندروید است و اگر قصد داشته باشید یک محصول اندرویدی بخرید، کم و بیش باید یکی از دستگاه‌های این شرکت را هم در نظر بگیرید. اما چرا این‌طور است و سامسونگ به این جایگاه باثبات تکیه زده است؟

شاید یکی از دلایل آن، محصولات متنوع سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند باشد. دستگاه‌های اندروید این شرکت از پایین‌رده الی بالارده دسته‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای، گزینه مناسب خود را تهیه کنید.

از طرفی همین سیاست بسیاری از خریداران را سردرگم کرده است. شاید شما هم در این دسته قرار گرفته باشید که تنوع گوشی‌های سامسونگ را رضایت‌بخش می‌بینید ولی هنوز مطمئن نیستید که کدام یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

بنابراین این مقاله برای شماست. ما برخی از بهترین گوشی‌های سامسونگ در هر محدوده قیمت را در این مقاله رده‌بندی خواهیم کرد.

۱۰. سامسونگ گلکسی A02s

Verizon Samsung Galaxy A02s

ضعیف‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین گوشی سامسونگ موجود در فهرست، در این رده جای می‌گیرد که دلیل آن کاملاً مشخص است. این دستگاه هیچ نکته مثبت بزرگی در مقابل رقبایش ندارد، نمی‌توان در خصوص آن وعده‌های بیهوده داد و قرار هم نیست که این‌گونه باشد اما به عنوان یک محصول اقتصادی آن هم برای بازار ایران، یک انتخاب بسیار مناسب است.

نمایشگر ۶.۵ اینچی دستگاه حتی با رزولوشن HD+ خود جذاب و رضایت‌بخش است. در پشت دستگاه نیز از ماژول دوربین سه‌گانه استفاده شده است که نیاز بسیاری از کاربران عادی را برطرف خواهد کرد.

این دستگاه با پیکربندی حافظه ۶۴ گیگابایت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و اندروید ۱۱، آن‌قدری هم که به نظر می‌رسد، ضعیف نیست. اگر در صرف هزینه برای یک گوشی اندروید شدیداً در مضیقه هستید، گلکسی A02s اولین دوست شما خواهد بود.

۹. سامسونگ گلکسی A12

گلکسی A13 5G

مورد شماره ۹ فهرست ما یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است ولی امکانات خوبی را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در کنار پیشرفت محسوس رم نسبت به نسخه پایه این مدل، گلکسی A12 را تبدیل به یکی از بهترین محصولات اقتصادی و ارزشمند بازار کرده است. همچنین شما می‌توانید با تهیه این محصول، از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کنید که روی گلکسی A32 و A42 هم به کار رفته است.

البته مسلماً دوربین و در مجموع عملکرد این دستگاه حتی نزدیک موارد مذکور هم نیست ولی در این محدوده قیمت واقعاً باید پرسید که آیا چنین انتظاری دارید؟ شاید نتوان امکانات، ویژگی‌ها و نکات مثبت چندانی را برای این مدل ارزان‌قیمت سامسونگ نام برد ولی حداقل می‌توان اطمینان داد که با پرداخت این مبلغ پایین، هرگز ناامید نخواهید شد.

۸. سامسونگ گلکسی A32 5G

گلکسی A32 5G

گلکسی A32 5G، مدل جدیدتر A32 به لطف یک نمایشگر ۶.۵ اینچی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در رتبه هشتم فهرست ما می‌درخشد. در این دستگاه از پردازنده ۸ هسته مدیاتک و ۴ گیگابایت رم بهره گرفته شده است که در کنار ۶۴ الی ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، پیکربندی مناسبی برای یک دستگاه ۵G اقتصادی هستند.

همچنین نباید فراموش کنیم که سامسونگ در این مدل از درگاه میکرو اس‌دی (microSD) هم پشتیبانی می‌کند و افزون بر آن وجود یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، تا ساعت‌ها شما را از شارژ دوباره بی‌نیاز خواهد کرد.

ماژول دوربین پشت با استفاده از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و ترکیب لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ۲ مگاپیکسلی چیزی نیست که درباره آن تمجید کنیم ولی قرار هم نیست که آن را یک نقطه ضعف در نظر بگیریم.

این محصول به شکلی کاملاً واضح بازار کشورهای در حال توسعه نظیر ایران را هدف قرار داده است. در حقیقت مهم‌ترین ویژگی این دستگاه، پشتیبانی از شبکه ۵G است و شما به سختی می‌توانید محصولی را با این پیکربندی و قیمت پیدا کنید که از این فناوری شبکه هم پشتیبانی کند.

۷. سامسونگ گلکسی A42 5G

سامسونگ گلکسی M42 5G

حال در رتبه هفتم، یکی دیگر از محصولات ۵G سامسونگ نیز در فهرست ما نمایان می‌شود!‌ اگرچه گلکسی A42 5G اندگی گران است اما هنوز هم می‌تواند با ارائه ویژگی‌ها و مشخصات خود، قیمتش را توجیح کند.

این دستگاه در واقع نسبت به گزینه قبلی فهرست ما نمایشگر بزرگ‌تری دارد و سامسونگ تصمیم گرفته است که از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی در طراحی آن استفاده کند. اما از طرفی هنوز هم شاهد باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و رم ۴ گیگابایتی هستیم.

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. مسلماً با تمام این اوصاف، گلکسی A52 یک سر و گردن بالاتر می‌ایستد و البته به همان نسبت، قیمت بالاتری هم دارد.

در این‌جا منظور اصلی نیز همان قیمت‌گذاری این دستگاه است که در قبال این ویژگی‌ها و شبکه ۵G، آن را تبدیل به پیشنهادی مناسب می‌کند. A42 5G با اختلاف قیمت قابل توجه نسبت به A52، عملاً قرار نیست که مشخصات این دستگاه را در اختیار شما قرار دهد و شما هم نباید چنین انتظاری داشته باشید.

۶. گلکسی A52 5G و A52s 5G

سامسونگ گلکسی A52s

و سرانجام به این گوشی هم رسیدیم! اگر بتوانید بودجه خود را فراتر از قیمت گلکسی A42 5G در نظر بگیرید، با یکی از بهترین میان‌رده‌های موجود در بازار مواجه می‌شوید. این گوشی یا در حقیقت این دو گوشی (گلکسی A52 و A52s 5G) در زمان نگارش این مقاله آخرین ورودی‌های قابل توجه سری میان‌رده A سامسونگ هستند.

سامسونگ با عرضه این دو محصول، نرخ تازه‌سازی بالا را سرانجام وارد گوشی‌های میان‌رده خود کرد. گلکسی A52 مجهز به نمایشگر سوپر امولد (Super AMOLED) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است.

یکی دیگر از مزایای این دو محصول، لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است آن‌ها است. پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی و افزون بر آن، پشتیبانی از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ویژگی‌های دیگر این دو گوشی هستند.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی شاید در نظر بسیاری از کاربران یک تصمیم اشتباه و پسرفت در نظر گرفته شود ولی هنوز هم می‌تواند ۱ روز کامل و حتی فراتر از آن شارژدهی داشته باشد.

گلکسی A52s نیز با مشخصات یکسان ولی استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G یک به‌روزسانی مناسب نسبت به گلکسی A52 با پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰G به شمار می‌رود.

۵. سامسونگ گلکسی S20 FE

S20 FE 5G

گلکسی S20 FE عملاً قسمتی از سری گوشی‌های S20 به شمار می‌رود اما تغییرات آن به قدری است که می‌توان به عنوان یک مدل متمایز آن را در نظر گرفت. در حقیقت سرواژه FE یعنی Fan Edition و این خود نشان دهنده این تغییرات است که طرفداران اصلی سامسونگ را نشانه گرفته است.

اگر اندکی دقیق‌تر شویم، می‌توانیم از صفت‌های مناسبی برای این محصول استفاده کنیم. گلکسی S20 FE تقریباً یک محصول پرچم‌دار اقتصادی است که از نمایشگر ۱۲۰ هرتز و استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار IP68 بهره می‌برد. اشاره به شارژ بی‌سیم و دوربین سه‌گانه با کیفیت، مهر تایید دیگری روی سخنان ما می‌کوبد.

این گوشی مستقیماً در رقابت با وان پلاس ۸T به بازار عرضه شد و توانست با ویژگی‌های بهتر، خودش را در دل بسیاری از طرفداران جا کند. بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری سری گلکسی S20 در این گوشی هم به چشم می‌خورد و این چیزی است که شما نمی‌توانید در هیچ یک از سری‌های میان‌رده سامسونگ پیدا کنید.

پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ به تنهایی می‌تواند قسمت عظیمی از ابهامات شما را رفع کند. اگر به دنبال یک پرچم‌دار هستید ولی قصد ندارید قیمت یکی از آن‌ها را بپردازید، گلکسی S20 FE انتظار شما را می‌کشد.

۴. گلکسی زد فلیپ ۳

گلکسی زد فلیپ ۳

به یکی از گوشی‌های تاشو سامسونگ می‌رسیم و از همین حالا می‌توانید حدس بزنید که در ادامه فهرست، گوشی تاشوی دیگر سامسونگ را هم شاهد خواهیم بود. گلکسی زد فلیپ ۳ با پیروی از الگوی طراحی سری فلیپ سامسونگ، اکنون بهترین ورودی این سری تلقی می‌شود.

کیفیت ساخت این محصول بی‌نظیر است و این بار به سختی می‌توانید متوجه شیار میان صفحه بشوید. یک نمایشگر ۶.۷ اینچی تاشو داخلی در کنار عملکرد روان لولای دستگاه، یکی از خاص‌ترین تجربه‌های صنعت گوشی‌های هوشمند را تقدیم شما می‌کند.

همچنین سامسونگ در طراحی این مدل، نمایشگر خارجی را هم تا جای ممکن بهبود داده است تا با یک نوآوری قابل توجه دیگر نیز مواجه باشیم. تا پیش از آن که از این گزینه عبور کنیم، باید عملکرد دستگاه را هم در توضیحات خود بگنجانیم؛ استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸ گیگابایت رم یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار را در جیب شما قرار می‌دهد.

با حداکثر حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، می‌توانید گلکسی زد فلیپ ۳ را به عنوان یک حافظه قابل حمل نیز در نظر بگیرید. همچون دیگر عضو خانواده گوشی‌های تاشو سامسونگ یعنی زد فولد ۳، این محصول نیز در زمینه دوربین، بهترین نمونه ممکن نیست ولی یکی از بهترین عملکردها را در حوزه گوشی‌های تاشو به ارمغان می‌آورد. زد فلیپ ۳ مجهز به دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی سلفی است.

پس به هیچ وجه انتظار نداشته باشید که عملکرد دوربین در حد و اندازه‌های سری گلکسی S21 ظاهر شود ولی می‌توان تایید کرد که در این زمینه رقبای چندانی برای چیره شدن بر زد فلیپ ۳ وجود ندارند. باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز متاسفانه آن‌طور که باید، راضی کننده نیست.

اگر استفاده بسیار معتدلی را از دستگاه انتظار دارید، باتری معمولاً تا یک روز شارژدهی دارد ولی این نباید در خصوص یک گوشی پرچم‌دار ۹۹۹ دلاری یک نکته قابل ملاحظه باشد؛ شخصی که ۳ برابر یک محصول اقتصادی سامسونگ پول خرج می‌کند، انتظار بسیار بیشتری دارد، این‌طور نیست؟

۳. سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد ۳

به هر حال اگر گزینه قبلی لیست ما نمی‌تواند شما را راضی کند، این گزینه بهترین جایگزین آن است. در واقع شما با بهترین گوشی تاشوی حال حاضر بازار رو به رو هستید، پس اگر هنوز هم انتظارتان برآورده نشده است، شاید این گوشی‌ها فعلاً مناسب شما نیستند.

این دستگاه یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کاربران را سرانجام رفع کرد؛ عمر یک محصول تاشو چیزی نیست که اکنون بتوانیم به خوبی در خصوص آن با توجه به تجربه‌مان حرف بزنیم اما کاربران سریعاً متوجه شدند که چنین محصولاتی در این زمینه با ضعف مواجه هستند. سامسونگ با به کارگیری پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود، این مسئله را کنار گذاشت و اکنون به افق‌های بالاتری می‌اندیشد.

گلکسی زد فولد ۳ همانند سایر پرچم‌داران سال ۲۰۲۱، به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است. ۱۲ گیگابایت رم، حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت اجازه می‌دهند که به خوبی از نمایشگر ۷.۶ اینچی ۱۲۰ هرتز این دستگاه لذت ببرید. همچنین نباید فراموش کنید که این دستگاه به یک نمایشگر خارجی هم مجهز است که اجازه می‌دهد حتی در حالت عادی هم از دستگاه استفاده کنید و نیاز به باز کردن آن نباشد.

این گوشی به تنهایی یکی از دلایلی بود که سامسونگ را از عرضه نسخه جدید سری نوت در سال جاری میلادی منصرف کرد. همین موضوع سبب پشتیبانی زد فولد ۳ از اس پن (S Pen) و این مشخصات قابل توجه شد.

با تمام این اوصاف وقتی به دوربین می‌رسیم باید باری دیگر همان شکایت‌های رایج را روانه این دستگاه کنیم. این محصول به ۳ عدد لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است که مسلماً عملکرد چندان بدی ندارند و حتی می‌توان از آن‌ها به عنوان دوربین سلفی هم استفاده کرد ولی با پرداخت ۱۸۰۰ دلار، چه کارهای دیگری که نمی‌توان کرد!

دوربین جلوی دستگاه هم با قرارگیری در زیر نمایشگر تبدیل به اولین تجربه سامسونگ در زمینه این فناوری شد اما به همین ترتیب شاهد کاهش کیفیت بیشتری نیز هستیم؛ در حقیقت شاید شنیدن رزولوشن ۴ مگاپیکسلی آن برای شما چندان خوشایند نباشد.

احتمالاً اگر واقعاً قصد داشته باشید این محصول را بخرید، به هیچ یک از این موارد اهمیت نمی‌دهید؛ در حال حاضر مسلماً هدف از تهیه یک دستگاه تاشو هیچ ربطی به عملکرد خوب و فوق‌العاده آن ندارد؛ این‌طور نیست؟

۲. سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

با وجود آن که سامسونگ دیگر قصد ندارد که به تولید سری گلکسی نوت ادامه دهد و نوت ۲۰ اولترا نیز آخرین محصول این سری محسوب می‌شود اما قرار نیست تاریخ را از یاد ببریم.

هر دو محصول نوت ۲۰ اولترا و S20 اولترا دستگاه‌های بسیار با کیفیت و جذابی هستند ولی نوت ۲۰ اولترا چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

این دستگاه در مقایسه با دیگر پرچم‌دار سال گذشته میلادی سامسونگ، نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، رم بیشتر، باتری بزرگ‌تر و به لطف لنز اصلی  ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین بهتری دارد. همچنین می‌توانید حافظه داخلی آن را با یک کارت میکرو اس‌دی گسترش دهید. لازم به ذکر است که نمایشگر این دستگاه اولین نمونه بازار بود که به گوریلا گلس ویکتوس مجهز شد.

استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۱۲ گیگابایت رم، نمایشگر ۶.۹ اینچی امولد، استاندارد IP6X و پشتیبانی از اس پن نشان می‌دهند که سامسونگ در طراحی این گوشی در هیچ قسمتی کم نگذاشته است.

به هر حال دلیلی هم برای کم گذاشتن وجود نداشته است! این گوشی اصلاً ارزان نیست و در قبال قیمت بالای خود، انتظار کاربران را برآورده می‌کند که متاسفانه در بازار کنونی جای تحسین دارد، چرا که بسیاری از محصولات پرچم‌دار نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

اگر در پرداخت قیمت این گوشی مشکلی ندارید، همین حالا هم انتخاب خود را انجام داده‌اید ولی حتی اگر بیش از این هم قادر به صرف پول هستید، گزینه اول لیست منتظر شماست.

۱. سری گلکسی S21 سامسونگ

galaxy S21 Fe

این سری از گوشی‌های سامسونگ چند ماه پیش در رویداد آنپکد سامسونگ معرفی شدند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این سری شامل سه گوشی گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا است. ارزان‌ترین گوشی این سری جدای از ابعاد نمایشگر و باتری تفاوت چندانی با گلکسی S21 پلاس ندارد.

گلکسی S21 اولترا نیز تنها در خصوص دوربین می‌تواند تفاوت ایجاد کند و پشتیبانی از اس پن، مشخصاً آن را خاص‌تر جلوه می‌دهد. هر سه گوشی با پشتیبانی از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ از جمله بهترین گوشی‌های بازار هستند. همچنین این بار سامسونگ قیمت‌گذاری بهتری را هم انجام داده است تا کاربران بیشتری بتوانند از این سری استثنائی استفاده کنند.

حرف زیادی برای گفتن نمانده است؛ سری گلکسی S21 نه تنها بهترین سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شوند بلکه یکی از معدود نماینده‌های دنیای اندروید برای رقابت با آیفون‌های اپل به شمار می‌روند.

اگر خاص‌ترین گوشی سامسونگ را مد نظر دارید، به سراغ محصولات سری زد فولد و زد فلیپ بروید، اگر اقتصاد‌ی‌ترین پرچم‌دار این غول کره‌ای را می‌خواهید، گلکسی S20 FE در اختیار شماست ولی اگر بهترین گوشی سامسونگ را خواهان هستید، تبریک می‌گوییم، نهایتاً آن‌ها را پیدا کردید.


سوالات رایج

بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ سامسونگ کدام موارد هستند؟

  • سری گلکسی S21، نوت ۲۰ اولترا، زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ سامسونگ تلقی می‌شوند. شما می‌توانید فهرست سایر گوشی‌های این مقاله را بالاتر بخوانید.

ارزش خرید کدام یک از گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بالاتر از بقیه است؟

  • گلکسی A32 5G، A52 5G، A52s 5G و A42 5G بالاترین ارزش خرید را میان گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۱ سامسونگ دارند. این محصولات با وجود مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب قیمت منطقی و اقتصادی دارند.

ارزان‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۱ سامسونگ کدام موارد هستند؟

  • گلکسی A02s و A12 ارزان‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۱ سامسونگ نیستند ولی می‌توانند در میان آن‌ها بهترین عملکرد را ارائه دهند. شما می‌توانید فهرست سایر گوشی‌های این مقاله را مطالعه کنید.
  • در نهایت نظر شما درباره لیست چیست؟ آیا گوشی دیگری هم می‌تواند در این لیست جای بگیرد؟ شما چطور این فهرست را رتبه‌بندی می‌کنید؟

    مطالب مرتبط سایت

    نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید