برنامه دولت جدید آلمان برای توقف استفاده از ذغال سنگ تا سال ۲۰۳۰ - تکفارس 
برنامه دولت جدید آلمان برای توقف استفاده از ذغال سنگ تا سال ۲۰۳۰ - تکفارس 

برنامه دولت جدید آلمان برای توقف استفاده از ذغال سنگ تا سال ۲۰۳۰

امیرحسین ندایی
۶ آذر ۱۴۰۰ - 15:31
آلمان

آلمان قصد دارد به عنوان بخشی از تعهدات محیط زیستی‌اش، استفاده از ذغال سنگ را تا سال ۲۰۳۰ کنار بگذارد، هشت سال زودتر از برنامه‌ای که قبلا اعلام کرده‌اند.

این کشور همچنین می‌خواهد در سال ۲۰۳۰ حدود ۸۰ درصد انرژی الکتریکی‌اش را از طریق سوخت‌های تجدید پذیر تامین کند. به گفته BBC، اولاف شولتز، رهبر حزب دموکرات آلمان، این برنامه را روز چهارشنبه به عنوان بخشی از قراردادی که معاون صدراعظم پیشین امضا کرده بود، ارائه کرد.

در ۲۸ امین انتخابات سراسری آلمان که در ماه سپتامبر انجام شد، شاهد این بودیم که حزب سبز این انتخابات از محیط زیست ۱۱۸ کرسی را تصاحب کردند، که بهترین آماری است که این حزب تاکنون داشته است. انتظار می‌رود شولتز به عنوان وزیر خارجه‌ی رهبر حزب سبز یعنی آنالنا بربوک، انتخاب شود.

نکته‌ای که قابل توجه است، این است که این ائتلاف از گروه‌های پارلمانی گوناگون، هدف سنگین‌تری برای کاهش سریع‌تر میزان مصرف سوخت‌های فسیلی ندارد. تا سال ۲۰۳۰، این کشور هنوز قصد دارد که حدود ۶۵ درصد انتشارات فسیلی خود را کاملا از بین ببرد. بنا به تخمین یک سازمان پیگیر اقدامات محیط زیستی، که اقدامات کشورها در حوزه تغییرات جوی را تحت نظر دارد، آلمان برای اینکه بتواند به هدف کاهش ۱.۵ درجه سلسیوسی خودش که در معاهده‌ی پاریس به آن متعهد شده است، باید ۷۰ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی‌اش را متوقف کند.

مطالب مرتبط:

علاوه بر این موارد، حزب سبز در قراردادی با حزب دموکرات، به دستاورد قابل توجهی دست یافت. بنا به گفته بلومبرگ، این کشور از گاز طبیعی به عنوان تسهیل کننده انتقال از زغال سنگ به انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد. منتقدان می‌گویند که این ائتلاف زوایای بیشتر از مقبول‌تر کردن خودروهای الکتریکی نیز داشته است. برنامه دولت مبنی بر داشتن تنها ۱۵ میلیون خودروی الکتریکی در خیابان‌های آلمان تا سال ۲۰۳۰ است.

کریستف باتز، یکی از این منتقدان، می‌گوید:

این به عنوان ائتلافی برای پیشرفت به نظر نمی‌آید. جنبش تغییرات جوی باید به فشار آوردن به ائتلاف برای تبدیل کردن آن به دولتی که واقعا به تغییرات جوی اهمیت می‌دهد، ادامه دهد.

منبع: TechCrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید