پردازنده های میتیور لیک اینتل از تراشه گرافیکی TSMC استفاده خواهند کرد - تکفارس 
پردازنده های میتیور لیک اینتل از تراشه گرافیکی TSMC استفاده خواهند کرد - تکفارس 

پردازنده های میتیور لیک اینتل از تراشه گرافیکی TSMC استفاده خواهند کرد

مهدی حلوائی
۳ آذر ۱۴۰۰ - 15:02
اینتل میتیور لیک

بر اساس گزارش خبرگزاری تایوانی کامرشال تایمز، اینتل در پردازنده‌های سری میتیور لیک (Meteor Lake) از تراشه‌های گرافیکی ۳ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که TSMC تولید این تراشه‌ها را پیش از پایان سال ۲۰۲۲ آغاز می‌کند.

قرار است که پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شوند. این در حالی است که تراشه‌های نسل ۱۲ اینتل به تازگی به بازار عرضه شده و تراشه‌های نسل ۱۳ رپتور لیک این شرکت نیز در سال آینده در دسترس قرار خواهند گرفت. تراشه‌های سری میتیور لیک از چند بخش پردازشی مجزا که، اینتل آن‌ها را “کاشی‌” نامیده است، تشکیل خواهند شد و از روش پکیجینگ جدید Foveros بهره خواهد برد.

کاشی‌های پردازشی میتیور لیک بر اساس فرآیند ۷ نانومتری “اینتل ۴” طراحی می‌شوند و کاشی‌های I/O و گرافیکی آن‌ها نیز به‌ترتیب از فرآیند N5 (و یا N4) و ۳ نانومتری TSMC بهره خواهند برد. این در حالی است که تراشه‌های ۱۰ نانومتری آلدر لیک همین حالا نیز عملکرد بهتری را در بنچمارک‌های مختلف نسبت به تراشه‌های ۷ نانومتری Zen 3 شرکت ای ام دی به ثبت رسانده‌اند.

نظر شما در مورد تراشه‌های سری میتیور لیک اینتل چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از شرکت‌های اینتل و ای ام دی پردازنده‌های بهتری را تولید می‌کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید