استارلینک به علت تاخیر در عرضه کیت عذرخواهی کرد - تکفارس  
استارلینک به علت تاخیر در عرضه کیت عذرخواهی کرد - تکفارس  

اسپیس ایکس به دلیل تاخیر در عرضه کیت استارلینک عذرخواهی کرد؛ انتظار تا ۲۰۲۳

مهدی ملکی
۳ آذر ۱۴۰۰ - 12:05
استارلینک

اسپیس ایکس به دلیل تاخیر در تحویل کیت‌های اینترنت استارلینک این شرکت از کاربران عذرخواهی کرده است.

اسپیس ایکس (SpaceX) دیروز در یک پیام توییتری با اشاره به کمبودهای موجود قطعات نیمه‌هادی و تاثیر آن‌ها بر انتظاری که از سطح تولید خود داشتند، ذکر کرده است که این موضوع روی توانایی این شرکت در مهیا کردن بسیاری از سفارش‌های استارلینک تاثیر گذاشته است:

ما به خاطر این تاخیر معذرت می‌خواهیم. ما در سراسر خط تولید خود از جمله مهندسین، زنجیره تامین کالا و تیم تولید خود سخت در حال تلاش هستیم تا آن را بهبود دهیم و نرخ تولید را بالا ببریم.

در انجمن‌های آنلاین سطح اینترنت می‌توان پست‌ کاربران متعددی را مشاهده کرد که از تاخیر یک ساله در عرضه سفارش خود ناراحت و امید شده‌اند. برخی از کاربران حتی ادعا می‌کنند که سفارش آن‌ها تا اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ به دستشان نخواهد رسید.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، استارلینک با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار نزدیک زمین که اکنون در ۲۰ کشور در دسترس قرار دارد، به کاربران اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهد.

کاربران ایالات متحده می‌توانند با پیش‌پرداخت ۹۹ دلار و جمعاً ۵۴۹ دلار که از این مبلغ ۴۹۹ دلار برای سخت‌افزار و ۵۰ دلار برای هزینه حمل و نصب دریافت می‌شود، از اینترنت ماهواره‌ای این برند استفاده کنند. در حال حاضر هزینه ماهانه استارلینک ۹۹ دلار است.

کاربرانی که به مدت کافی صبر کرده ولی باز هم نتوانسته‌اند کیت اینترنت استارلینک را دریافت کنند، نه تنها تمام پول به آن‌ها استرداد می‌شود بلکه سپرده آن هم حساب خواهد شد.

مطالب مرتبط:

به گفته استارلینک این دسته از کاربران که این سرویس را پیش‌خریده کرده‌اند می‌توانند با ورود به حساب کاربریشان در وب‌سایت رسمی این شرکت، زمان تقریبی تحویل محموله خود را مشاهده کنند. زمانی که یک کیت استارلینک آماده ارسال به مشتری می‌شود، شرکت با ارسال یک ایمیل، او را در جریان این موضوع قرار می‌دهد.

اسپیس ایکس اخیراً مدل جدید استارلینک را هم برای تولید انبوه معرفی کرده است. این مدل جدید در مقایسه با نسخه قدیمی عملکرد بهتری دارد و در سال آینده میلادی به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

گفتنی است که اولین نسخه از استارلینک در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا عرضه شد. اکنون این سروسی در کانادا، انگلستان، آلمان، زلاند نو، استرالیا، اتریش،‌فرانسه، هلند، بلژیک، دانمارک، ایرلند، سوییس، پرتغال، شیلی، لهستان، ایتالیا، جمهوری چک، مکزیک، سوئد و نهایتاً کرواسی خدمات می‌دهد.

تا انتهای ماه آگوست سال جاری میلادی ۱۰۰ هزار کیت استارلینک به این منطقه ارسال شده است و انتظار می‌رود که این رقم با افزایش کشورهای تحت پوشش به ۴۵، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند. به گفته اسپیس ایکس تا انتهای سال ۲۰۲۲ و براساس زمانی که تاییدیه لازم از کشورهای مقصد دریافت می‌شود، استارلینک در ۴۵ کشور میزبانی خواهد شد.

کمبود شدید سیلیکون تاکنون مشکلات زیادی را در صنایع مربوط به فناوری اطلاعات رقم زده است. همه‌گیری بیماری کرونا نه تنها مقدار کار فیزیکی را در سراسر جهان کاهش داد، بلکه موجب شد که مردم برای برآورده کردن نیازهای غیرحضوری خود به سمت خرید محصولات الکترونیک هجوم بیاورند.

همین موضوع یکی از دلایل اصلی کمبود کنونی سیلیکون در ابعاد وسیع است. بنابراین اسپیس ایکس تنها یکی از شرکت‌های متعددی است که عواقب ناشی از این بحران را تجربه می‌کند.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید