اینتل عرضه پردازنده های آلدر لیک P خود را آغاز کرد - تکفارس 
اینتل عرضه پردازنده های آلدر لیک P خود را آغاز کرد - تکفارس 

اینتل عرضه پردازنده های آلدر لیک P خود را آغاز کرد

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۰ - 11:31
تراشه اینتل آلدر لیک

اینتل به‌تازگی از پردازنده‌های سری آلدر لیک P خود رونمایی کرد و حالا شروع به عرضه این پردازنده‌ها برای سازندگان لپ تاپ کرده است. اگر نتایج بنچمارک پردازنده‌های آلدر لیک P اینتل صحت داشته باشند، می‌توان انتظار داشت که از نظر عملکرد قادر به رقابت با تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس اپل باشند.

پردازنده‌های آلدر لیک P اینتل شامل مدل‌های بسیار عالی برای کسانی است که به‌د‌نبال ارتقا کامپیوتر خود هستند. برای مثال می‌توان به پردازنده Core i5-12600K اشاره کرد که ارزش خرید بهتری نسبت به Ryzen 5 5600X شرکت ای ام دی دارد یا پردازنده Core i9-12900K که عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان داده است.

مطالب مرتبط:

براساس شایعات، پردازنده‌های نسل ۱۲ غیر K اینتل قرار است در ژانویه ۲۰۲۲ عرضه شوند که شامل پردازنده Core i5-12400 و چند مدل دیگر خواهد بود. پردازنده Core i5-12400 احتمالا عملکرد بهتری نسبت به Core i5-12600K خواهد داشت. ضمناً هیچکدام از پردازنده‌های این سری دارای هسته کارآمد Gracemont نخواهند بود که این ویژگی آن‌ها را تبدیل به گزینه مناسبی برای کسانی خواهد کرد که همچنان می‌خواهند از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

ما هنوز نمی‌د‌انیم که عملکرد پردازنده‌های آلدر لیک P  در دنیای واقعی چگونه خواهد بود و فقط می‌دانیم که عرضه آن‌ها به شرکت‌های سازنده لپ تاپ به‌تازگی شروع شده است. گرگوری بروانت، نایب‌رئیس گروه محاسبات اینتل، این خبر را با انتشار پستی تائید کرده است.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.