مقایسه پوکو f3 و پوکو ایکس ۳ پرو - تکفارس 
مقایسه پوکو f3 و پوکو ایکس ۳ پرو - تکفارس 

مقایسه پوکو f3 و پوکو ایکس ۳ پرو

کسری نراقی
۳ آذر ۱۴۰۰ - 03:10
مقایسه پوکو f3 و پوکو ایکس ۳ پرو - تکفارس 

امروزه، تنوع محصولات پوکو در بازار گوشی‌های هوشمند باعث شده تا انتخاب یک گوشی مناسب برای طرفداران این برند بسیار مشکل باشد. اما مقایسه دقیق گوشی‌ها در زمینه‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مطلب، قصد داریم تا دو مدل پوکو f3 و پوکو ایکس ۳ پرو را از تمام جوانب مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه کیفیت و طراحی گوشی پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو اف ۳

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است.

در Poco X3 Pro شاهد همان طراحی هستیم که درPoco X3 NFC وجود دارد. طراحی این مدل تقریبا بزرگ و ضخیم درنظر گرفته شده و از نظر وزنی هم کمی سنگین‌تر از مدل پوکو‌ f3 است. در بررسی مشخصات گوشی پوکو ایکس تری پرو روی پنل پشتی یک برجستگی کوچک در قسمت دوربین‌ها وجود دارد و دوربین سلفی آن در بخش جلویی روی صفحه نمایش به ‌صورت یک حفره طراحی شده.

درمجموع، مدل پوکو f3 را می‌توان برنده بخش طراحی دانست، زیرا، پنل پشتی آن از جنس شیشه درست شده. علاوه‌ بر آن، این مدل وزن و ضخامت کمتری هم دارد که این دو ویژگی به جذابیت آن می‌افزایند. هر ۲ گوشی دارای سنسور اثر انگشت هستند و گواهینامه IP53 دارند که باعث می‌شود درمقابل گرد و خاک و قطرات آب مقاوم باشند.

مقایسه صفحه نمایشگر پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو اف ۳

نمایشگر هر دو گوشی پوکو اف تری و پوکو ایکس ۳ پرو دارای رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند. تفاوت عمده این دو مدل به نوع پنل آنها مربوط می‌شود که در مدل اول از نوع امولد و در گوشی دوم از نوع LCD استفاده شده. بدون شک،‌ نمایشگر AMOLED کیفیت و دقت رنگ بهتری ارائه می‌دهد. درنتیجه، گیمینگ، ‌تماشای ویدیو و عکس در گوشی poco F3 لذت بیشتری دارد.

گوشی پوکو F3 از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۰ ۵G استفاده می‌کند و بلندگوهای استریو با استاندارد دالبی استموس دارد. در پشت گوشی پوکو اف ۳ هم سه دوربین پشت دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به پشتیبانی از شارژ سریع هم اشاره کنیم. در نگاه اول متوجه می‌شوید که با محصولی فوق‌العاده سروکار دارید که با قیمت عالی راهی بازار شده است.

POCO X3 PROXiaomi POCO F3
نوع نمایشگرIPSAMOLED
اندازه۶.۶۷ اینچ۶.۶۷ اینچ
رزولوشن۱۰۸۰ در ۲۴۰۰۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
تراکم پیکسلی۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

مقایسه شیائومی POCO X3 PRO وPOCO F3 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

در گوشی پوکو f3 از پردازنده اسپندراگون ۸۷۰ و در مدل پوکو Poco x3 Pro از پردازنده اسپندراگون ۸۶۰ استفاده شده که هردو عملکرد مناسبی ارائه می‌دهند. با وجود نزدیک بودن این اعداد، تفاوت‌هایی در عملکرد این پردازنده‌ها دیده می‌شود.

طبق تست‌های انجام شده، پردازنده به‌کار رفته در پوکو اف تری باعث شده تا سرعت این گوشی تا ۳۰٪ افزایش پیدا کند.

مقایسه پوکو f3 و پوکو ایکس ۳ پرو - تکفارس 

البته، گوشی پوکو X3 pro هم از نظر سخت افزاری عملکرد مناسبی دارد و تمام بازی‌ها بدون نقص در آن اجرا می‌شوند. اما اگر به ‌دنبال یک گوشی با قدرت بیشتر هستید، قطعا گزینه مورد نظر شما پوکو اف تری است.

POCO X3 PROXiaomiPOCO F3
چیپستQualcomm Snapdragon 860Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
پردازنده گرافیکیAdreno 640 GPUAdreno 650 GPU
سیستم عاملاندروید ۱۱اندروید ۱۱
رابط کاربریMIUI 12MIUI 12
تنوع حافظه۶۴/۴، ۱۲۸/۶، ۲۵۶/۸۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸

مقایسه دوربین پوکو ایکس ۳ پرو با با پوکو اف ۳

از نظر کیفیت دوربین‌ها، دو مدل poco F3 و poco X3 pro تقریبا مشابه یکدیگر عمل کرده‌اند، به‌طوریکه تنها کیفیت لنز ماکروی آنها متفاوت است. تصاویری که توسط مدل پوکو x3 پرو ثبت شده‌اند بسیار طبیعی‌ به‌نظر می‌رسند، اما در مدل دیگر، تصاویر با دقت رنگ بیشتر و با کیفیت بالاتر ثبت می‌شوند.

Xiaomi poco x3 proXiaomi poco F3
لنز واید۴۸ مگاپیکسل (۲/۱ اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8)۴۸ مگاپیکسل (لنز ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۲/۱ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل)
اولترا واید۸ مگاپیکسل (پوشش ۱۱۹ درجه، f/2.2)۸ مگاپیکسل (پوشش ۱۱۹ درجه، f/2.2)
ماکرو۲ مگاپیکسل ( f/2.4)۵ مگاپیکسل (۵۰ میلی‌متری، ۱.۵ اینچ سایز سنسور، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار، f/2.4)
سنسور تشخیص عمق تصویر۲ مگاپیکسل (f/2.4)ندارد
دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسل (لنز واید، ۳.۴/۱ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)۲۰ مگاپیکسل (لنز واید،۳.۴/۱ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5)

مقایسه باتری پوکو ایکس ۳ پرو با پوکو اف ۳

در گوشی پوکو x3 pro یک باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری کار گذاشته شده که درصورت استفاده معمولی می‌تواند تا ۲ دو روز شارژ نگه دارد. اما درمقابل، گوشی پوکو اف تری باتری کوچکی دارد که ظرفیت آن ۴۵۲۰ میلی‌آمپر است. البته، این باتری نسبتا کوچک می‌تواند به‌راحتی یک روز کامل دوام بیاورد.

مقایسه اسپیکر و صدای پوکو f3 و x3pro

اسپیکرهای استریو در هر دو مدل پوکو اف تری و poco X3 Pro، در بالا و پایین گوشی قرار گرفته‌اند. اگر بخواهیم صدای تولید شده از این ۲ را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که صدای poco F3 بسیار با کیفیت‌تر و قدرتمندتر است. البته در poco x3 پرو جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری تعیین شده که نقطه مثبت آن محسوب می‌شود.

Poco X3 GT از راه می‌رسد

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خانواده پوکو X3 یک عضو دیگر هم دارد. یک عضو قدرتمند که توانسته سر و صدای زیادی به‌راه بی‌اندازد. گوشی poco x3 gt که همین چند ماه پیش معرفی شده بود، با امکانات جذابی که دارد می‌تواند به گزینه خرید مناسبی تبدیل شود. از طرف دیگر قیمت Poco X3 GT هم این محصول را به گزینه ارزشمند و بسیار جذابی برای خرید تبدیل کرده است.

گوشی پوکو X3 GT محصول جدیدی به حساب نمی‌آید و با نام‌های دیگر در کشور چین به‌فروش می‌رفت. با این حال نسخه جهانی این گوشی با یکسری ویژگی‌های بیشتر عرضه شده تا بتواند نظر کاربران خارجی را به خود جلب کند و حتی یکسری تغییرات در رابط کاربری هم داشته است.

این گوشی از گواهی IP53 بهره می‌برد که باعث شده برابر پاشش قطره‌های آب و گرد و خاک مقاوم باشد. همچنین از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که با یک لایه گوریلا گلس وکتوس محافظت می‌شود.

این گوشی ۸ گیگابایت رم دارد و در مدل‌هایی با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل برای اجرای بازی هم گزینه مناسبی خواهد بود. سه دوربین پشت باکیفیت هم برای این محصول در نظر گرفته شده که است. دوربین اصلی حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسل و دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل دیده می‌شود. از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم نمی‌توان به راحتی عبور کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.