اپل بزرگ ترین عرضه کننده ساعت های هوشمند؛ سامسونگ در تعقیب - تکفارس 
اپل بزرگ ترین عرضه کننده ساعت های هوشمند؛ سامسونگ در تعقیب - تکفارس 

اپل بزرگ ترین عرضه کننده ساعت های هوشمند؛ سامسونگ در تعقیب

مهدی ملکی
۲ آذر ۱۴۰۰ - 22:06
ساعت های هوشمند سامسونگ

اپل، سامسونگ، آمیزفیت و هوآوی معمولاً به عنوان برترین عرضه کنندگان ساعت‌های هوشمند از لحاظ سهم خود در بازار شناخته می‌شوند. تا مدتی پیش پلتفرم ور او اس (Wear OS) گوگل معمولاً در این رده‌بندی غایب بود و به سختی می‌توانستیم او را در این بین ببینیم و حتی قالباً به عنوان دسته‌بندی «دیگر» از این برند نام برده می‌شد. با این حال در سه‌ماهه اخیر شرایط به گونه دیگری برای ور او اس رقم خورده است.

طبق گزارش موسسه Counterpoint از آخرین وضعیت بازار پوشیدنی‌های هوشمند، ور او اس در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ میلادی موفق به کسب ۱۷ درصد از سهم بازار شده است که یک پیشرفت محسوس نسبت به ۴ درصد در بازه زمانی مشابه در سال گذشته به شمار می‌رود.

به این ترتیب ما با یک پیشرفت ۳۲۵ درصدی رو به رو هستیم که اتفاقاً محبوب‌ترین دوره تاریخ ور او اس را هم رقم زده است. این موضوع تا حد زیاد یا تقریباً می‌توان گفت تمام آن به لطف استفاده سامسونگ از ور او اس در ساعت‌های هوشمند گلکسی سری ۴ و کنار گذاشتن سیستم عامل تایزن توسط این غول کره‌ای رقم خورده است.

در حقیقت سامسونگ نیز بالاترین مقدار عرضه خود در یک سه‌ماهه سوم را در این زمینه تجربه کرده است و با قرارگیری در پشت اپل، جایگاه دوم پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد. این از نظر شما به معنای چیست؟

البته، اکنون دومین عرضه کننده محبوب ساعت هوشمند در جهان از سیستم عامل پوشیدنی‌های گوگل موسوم به ور او اس استفاده می‌کند. هوآوی پیش از این جایگاه دوم را در اختیار داشت اما اکنون با قرارگیری در رتبه پنجم، یک سقوط آزاد را تجربه می‌کند.

مطالب مرتبط:

فروش عظیم سامسونگ در این سه‌ماهه بدون شک عوامل زیادی دارد. گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک نقدهای مجموعاً مثبتی را دریافت کرده‌اند و رسانه‌ها در تحسین این محصولات خوش ساخت سامسونگ کم نگذاشته‌اند.

همچنین این اولین باری محسوب می‌شود که در این سال‌ها سامسونگ یک ساعت هوشمند را در یک سری با استایل‌ها، ابعاد و رنگ‌های بسیار زیادی عرضه کرده است. بنابراین سری گلکسی واچ ۴ بیشتر از هر سری این ساعت‌های هوشمند، انتخاب‌های متنوعی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

موسسه Counterpoint اشاره کرده که ۶۰ درصد از عرضه محصولات پوشیدنی این شرکت در این سه‌ماهه در آمریکای شمالی و اروپا به فروش رفته‌اند. بازار ور او اس نیز همان‌طور که اشاره کردیم به لطف این موضوع به رشد قابل توجه خود ادامه می‌دهد.

جدای از همه این موارد، اپل حتی با وجود کاهش سهم ۱۰ درصدی سال به سال خود که احتمالاً به خاطر تاخیر در عرضه اول واچ سری ۷ تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ رخ داده است، هنوز هم برزگ‌ترین عرضه کننده ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان محسوب می‌شود. اپل امسال سری دوم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به واچ SE را هم عرضه نکرد که می‌تواند در کاهش فروش و سهمش تاثیر گذار باشد.

اگرچه اپل و سامسونگ به عنوان عرضه کنندگان ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار در صدر فروشندگان این محصولات قرار دارند اما ساعت‌های هوشمند ۱۰۰ دلاری و ارزان‌تر هم به سرعت در حال پیدا کردن کاربران خود هستند.

یک سوم از تمام ساعت‌های هوشمند عرضه شده در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ زیر ۱۰۰ دلار قیمت دارند و جالب است بدانید نه اپل و نه سامسونگ هیچ ساعت هوشمند زیر ۱۰۰ دلاری را پیشنهاد نمی‌دهند که این سیاست کاملاً عکس آمیزفیت و سایر برندهاست.

تمرکز روی ساعت‌های هوشمند اقتصادی به برند Huami شرکت آمیزفیت اجازه داده که جایگاه سوم را اشغال کند. برندهای هندی مانند نویز و BoAt هم به ترتیب رتبه اول و دوم همین فهرست را در کشور هند در اختیار دارند و با عرضه ۲ برابری محصولات خود در مقایسه با سال گذشته، نشان داده‌اند که نباید تصور کرد که همه بالای ۱۰۰ دلار برای یک محصول پوشیدنی خرج خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ آیا برند خاصی می‌تواند در کشور ما ایران، رتبه قابل توجهی را در زمینه ساعت‌های هوشمند به خود اختصاص دهد؟

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید