WristMac نایاب اپل می تواند به قیمت ۱۰۰ هزار دلار به فروش برسد - تکفارس 
WristMac نایاب اپل می تواند به قیمت ۱۰۰ هزار دلار به فروش برسد - تکفارس 

WristMac نایاب اپل می تواند به قیمت ۱۰۰ هزار دلار به فروش برسد

مهدی ملکی
۱ آذر ۱۴۰۰ - 17:53
wristmac اپل

یک ساعت ساخت Seiko محصول سال ۱۹۹۸ که با نام WristMac و برای سازگار با میکنتاش‌های اپل به بازار عرضه شده، اکنون در ComicConnect رویت شده است.

این محصول یکی از اولین نمونه‌های فناوری‌های پوشیدنی ساخته شده توسط شرکت Ex Machina و Seiko است. اگرچه این محصول توسط اپل توسعه پیدا نکرده اما مجهز به سیستم عامل قابل برنامه‌ریزی است که اگر کاربران آن را به یک دستگاه میکنتاش وصل کنند، می‌توانند اعمالی را انجام دهند که برای بیش از دو دهه پیش، بسیار جذاب و آینده‌نگر تلقی می‌شود.

برای مثال WristMac می‌توانسته است با اتصال به مک، شماره‌ها را ذخیره کند، هشدارها را تنظیم کند و حتی یادداشت‌هایی از جنس متن را در خود به شکل متن ذخیره نماید.

در سال ۱۹۹۱ فضانوردان ناسا با استفاده از یک WristMac با یک دستگاه مکینتاش قابل حمل و برنامه اپل لینک در شاتل «آتلانتیس» ارتباط برقرار کردند.

wristmac اپل

به این ترتیب WristMac یکی از محصولات به شدت کمیاب و منحصربه‌فردی به شمار می‌رود که مشخص نیست دقیقاً چه فروشی را ثبت کرده است. مدیر عامل اجرایی ComicConnect، استیفن فیشلر (Stephen Fishler) انتظار دارد WristMac در قیمتی متغیر بین بازه ۱۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰ هزار دلار به فروش برود. گمانه‌زنی می‌شود که این محصول در نهایت موفق به رسیدن به قیمتی بین ۲۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰ دلار خواهد شد.

این WristMac که تاکنون حتی یک بار هم پوشیده نشده است، شامل جعبه اصلی، کارت ثبت نام، دفترچه راهنمای کاربری و فلاپی دیسک نرم‌افزار WristMac 1.2 می‌شد. حراجی از امروز با قیمت ۱ دلار آغاز می‌شود و تقریباً تا ۱ ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

اگر به چنین مواردی علاقه‌ای دارید، مدتی پیش یکی از کامپیوترهای خود اپل در حراجی‌ها ظاهر شدند. این کامپیوتر هم‌اکنون با قیمت ۱.۵ میلیون دلار برای خرید روی وب‌سایت ebay قرار گرفته است. حتماً با خواندن قیمت اعجاب انگیز این محصول شگفت‌زده شده‌اید اما چرا باید این‌گونه باشد؟ در حقیقت طبق توضیح وب‌سایت ebay باید از این دید به آن نگاه کنیم:

این یک فرصت استثنائی است زیرا اکنون تنها ۶ کامپیوتر مجهز به چوب Byte Shop KOA شناخته شده وجود دارد که اکثر آن‌ها درون موزه نگه‌داری می‌شوند و این محصول در مقایسه با آن‌ها از شرایط ظاهری بسیار خوبی در تمام زمینه‌های خود بهره‌مند است. همچنین بدنه این محصول طی سالیان متوالی گذشته درون یک محفظه ویژه نگه‌داری شده است تا در برابر گرد و خاک و خوردگی محافظت شود.

مطالب مرتبط:

در حقیقت این یک کامپیوتر مبتنی بر تابع‌ها است که اکنون حتی از زمان تولید خود در ۴۵ سال گذشته (سال ۱۹۷۶) نیز باارزش‌تر است. صاحب این کامپیوتر پیش از این جزئیات قابل توجهی در مورد مالکیت آن ارائه داده است:

سند اثبات واقعی بودن این کامپیوتر در شماره ۷۹ دفتر ثبت اسناد رسمی اپل به عنوان خریدار دوم برای من موجود است. من مالکیت این محصول را در اوایل سال ۱۹۷۸ از صاحب اصلی آن جهت ارائه یک کامپیوتر جدیدتر اپل ۲، دریافت کردم.

خریدار جدید افزون بر دریافت کامپیوتر، یک نسخه دیجیتال از دفترچه راهنمای مشتریان اصلی این محصول، شماتیک‌ها، راهنمای اولیه، رابط و راهنمای کاست آن را نیز به دست خواهد آورد. اگرچه WristMac به هیچ عنوان نمی‌تواند در این بازه قیمت‌گذاری شود و حتی توسط خود اپل هم ساخته نشده است، اما می‌تواند یادگاری مناسبی از روزگاران قدیمی تلقی شود.

منبع: MacRumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید