مایکروسافت دو ایراد جدید ویندوز ۱۱ که منجر به صفحه مرگ می‌ شوند را تایید کرد - تکفارس 
مایکروسافت دو ایراد جدید ویندوز ۱۱ که منجر به صفحه مرگ می‌ شوند را تایید کرد - تکفارس 

مایکروسافت دو ایراد جدید ویندوز ۱۱ که منجر به صفحه مرگ می‌ شوند را تایید کرد

امیرحسین ندایی
۱ آذر ۱۴۰۰ - 16:31
مایکروسافت

مایکروسافت دو ایراد جدید در ویندوز ۱۱ را تایید کرده که تا به این لحظه، رفع نشده‌اند.

یکی از این ایرادات مربوط به نصب‌کننده مایکروسافت است که مشکلاتی با آپدیت کردن یا تعمیر برنامه‌ها دارد. مایکروسافت گزارش کرده‌است که پس از نصب KB5007215 یا آپدیت‌های پس از آن، نصاب مایکروسافت (MSI) ممکن است مشکلاتی با آپدیت یا تعمیر کردن سایر برنامه‌ها داشته باشد. برنامه‌هایی که ممکن است تحت تاثیر این ایراد قرار بگیرند، شامل تعدادی برنامه از  Kaspersky هستند. برنامه‌های آپدیت شده ممکن است پس از تکمیل آپدیت و یا تعمیر، نتوانند اجرا شوند. مایکروسافت در حال کار کردن بر روی یک راه‌ حل است و به زودی با آپدیتی آن را ارائه خواهد کرد. برای رفع این ایراد، کاربر باید برنامه آلوده شده را حذف نموده و دوباره آخرین نسخه آن را نصب کند.

مشکل بعدی، همگام سازی با درایورهای تکنولوژی صدای هوشمند اینتل (Intel SST) و ویندوز ۱۱ است که به BSOD (صفحه آبی مشهور که به صفحه مرگ هم معروف است) منجر می‌شود. اینتل و مایکروسافت مشکلات همگام سازی‌ای با نسخه‌های مشخصی از درایورها با SST اینتل و ویندوز ۱۱ پیدا کرده‌اند. دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۱ و درایو‌های آسیب دیده اینتل روی آنها نصب است، ارور صفحه آبی را دریافت می‌کنند. درایو آسیب دیده Intel® Smart Sound Technology (Intel® SST)  نام خواهد داشت و در Device Manager قرار دارد و نام فایل آن IntcAudioBus.sys است.

مطالب مرتبط:

مایکروسافت می‌گوید که این یک مشکل خارجی است و برای اطمینان بیشتر، کاربر باید چک کند و ببیند شرکت تولید کننده دستگاهش آپدیتی برای این درایور به خصوص عرضه کرده است یا خیر. این ایراد با آپدیت کردن Intel SST به نسخه‌ای مانند ۱۰.۳۰.۰۰.۵۷۱۴  و نسخه‌های بعدی‌اش یا ۱۰.۲۹.۰۰.۵۷۱۴ و نسخه‌های بعدی‌اش، رفع خواهد شد. بعد از انجام این آپدیت، می‌توانید ویندوز خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا بدهید.

مایکروسافت همچنین هشدار داده که کاربران با استفاده از دکمه آپدیت به صورت دستی، به روزرسانی را انجام ندهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.