آیفون ۱۴ پرو اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۴ پرو اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C خواهد بود - تکفارس 

آیفون ۱۴ پرو اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C خواهد بود

افشین نوری
۱ آذر ۱۴۰۰ - 16:09
آیفون ۱۴ پرو مکس

اپل چند ماه پیش سری آیفون ۱۳ را با باتری بزرگتر، ناچ کوچکتر و دوربین‌های قوی‌تر معرفی کرد، اما تغییرات زیادی در طراحی این سری ایجاد نکرد و آن را با همان طراحی سری آیفون ۱۲ معرفی کرد. یکی از قابلیت‌های که خیلی‌ از مشتریان منتظر ارائه آن روی گوشی‌های آیفون هستند درگاه USB-C است. اپل از زمان آیفون ۵ همواره از درگاه لایتنینگ روی آیفون‌ها استفاده کرده است، اما حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت می‌خواهد گوشی‌‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را با پورت USB-C معرفی کند.

مطالب مرتبط:

براساس اطلاعاتی که وب‌سایت LeaksApplePro منتشر کرده است، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به جای پورت لایتنینگ از یک پورت USB-C استفاده خواهند کرد. بد نیست بدانید که پورت لایتنینگ در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی می‌کند، در حالیکه USB-C مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از استاندارد USB 3.0 که سرعت بیشتری دارد پشتیبانی خواهد کرد.

طبق برخی گزارش‌ها، اپل در سال ۲۰۲۳ پورت USB-C را برای مدل‌های استاندارد آیفون نیز ارائه خواهد کرد. در حال حاضر دستگاه‌های آیپد ایر و آیپد پرو اپل از این پورت استفاده می‌کنند و آیپد مینی جدید این شرکت هم از این فناوری بهره می‌برد.

شاید دلیل اصلی گرایش اپل به استفاده از پورت USB-C در آیفون‌های بعدی‌اش، قوانین اتحادیه اروپا باشد که به همه شرکت‌ها توصیه کرده است از  استاندارد جهانی پورت USB-C روی گوشی‌های خود استفاده کنند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این قابلیت سرانجام برای گوشی‌های آیفون ارائه می‌شود یا نه.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.