آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و iOS - تکفارس 
آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و iOS - تکفارس 

آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و iOS

مهدی ملکی
۱ آذر ۱۴۰۰ - 10:30
آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و ios

روزهایی که شماره تلفن‌ها مثل آدرس خیابان‌ها در ذهن‌ها به خاطر می‌مانند گذشته است. به محض این که یک بار یک سیم کارت جدید تهیه می‌کنید، بهترین دوست‌تان، همسرتان و حتی فروشگاه پیتزای محل، آن را در گوشی خود ثبت می‌کنند تا دیگر نیازی به، یادگیری و به یاد نگه داشتن آن نداشته باشند. گوشی‌های هوشمند از جمله اندروید و iOS با حافظه‌های عظیم خود هیچ مشکلی در ذخیره بی‌نهایت شماره تلفن ندارند.

به همین ترتیب احتمالاً شما هم مانند اکثر مردم چندان به تکرار شماره تلفن خودتان علاقه ندارید و نیازی هم به این کار نیست. اگر به آن نیاز پیدا کنید، احتمالاً پیش‌تر آن را در فهرست علاقه‌مندی‌های گوشی خود وارد کرده‌اید.

اما این سناریو برای همه افراد صدق نمی‌کند. در شرایط بسیار شما یک شماره اضافه هم دارید یا اصلاً آن را در جایی ذخیره نمی‌کنید.

اگر شما هم با همین شرایط مواجه شده‌اید، نگران نباشید زیرا تنها نیستید. بدون در نظر گرفتن دلیل، اگر می‌خواهید شماره خود را روی iOS و اندروید مشاهده کنید، ما در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور باید این کار را انجام دهید.

آموزش مشاهده شماره موبایل روی iOS

آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و ios

پیدا کردن شماره تلفن روی یک دستگاه iOS یا iPadOS راحت و آسان است زیرا بسیاری از کاربران این پلتفرم از نسخه یکسانی استفاده می‌کنند. غالباً دو روش برای دیدن شماره موبایل روی دستگاه‌های iOS وجود دارد: مراجعه به اپلیکیشن مخاطبین و تنظیمات.

  • مخاطبین: اپلیکیشن Phone را باز کنید و روی زبانه Contacts ضربه بزنید. سپس شماره شما در این بخش در ابتدای فهرست نمایش داده می‌شود.
  • تنظیمات: به Settings > Phone and My Number مراجعه کنید. در این بخش شما می‌توانید با ضربه زدن روی این قیمت، شماره خود را تغییر داده یا ویرایش کنید.
آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و ios

مطالب مرتبط:

آموزش پیدا کردن شماره موبایل روی اندروید

آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و ios

کاربران اندروید از نسخه‌های مختلفی از این پلتفرم استفاده می‌کنند؛‌ بنابراین احتمالاً مجبور شوید برخی تفاوت‌ها را در مراحلی که قرار است ذکر کنیم، مشاهده کنید. در واقع این تغییرات به دلیل رابط‌های کاربری متفاوتی هستند که شرکت‌های سازنده محصولات اندروید آن‌ها را توسعه می‌دهند.

حتی این تفاوت در میان خود نسخه‌های مختلف سیستم عامل خام اندروید هم به چشم می‌خورد. با این حال عموماً اگر قصد داشته باشید این کار را انجام دهید، همه مراحل از بخش تنظیمات یا همان Settings آغاز می‌شود. فرایندی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، روی اندروید ۱۰ است اما می‌توان آن را به اندروید ۱۱ و ۱۲ هم تعمیم داد.

  • به Settings مراجعه کرده و در بخش تنظیمات عبارت My phone number یا «شماره من» را جست‌وجو کنید.
  • نتیجه احتمالاً مسیر System > About Phone > Status را به ما نمایش خواهد داد.
  • جدای از این می‌توانید با اجرای اپلیکیشن مخاطبین، اطلاعات تماس خود را در بالای فهرست تماشا یا به آن‌جا اضافه کنید.

اگر شما در حال استفاده از اندروید خام شرکت گوگل روی دستگاه‌های پیکسل، نکسوس، لنوو موتو G، X یا Z هستید، ابتدا به مخاطبین مراجعه کنید. در این صورت با بخش My Info یا Me در همان ابتدای فهرست روبه‌رو خواهید شد که اطلاعات تماستان از جمله شماره تلفن را شامل می‌شود.

آموزش مشاهده شماره موبایل روی اندروید و ios

فارغ از شرکت سازنده دستگاه اندرویدی می‌توانید با مراجعه به بخش Settings > About Phone یا About Device و سپس Status > My Phone Number، همین کار را انجام دهید.

برخی از گوشی‌ها این بخش را با نام SIM یا SIM Card Status مشخص کرده‌اند. در این صورت شماره تلفن شما در این بخش نمایش داده خواهد شد. اگر دوست ندارید درگیر این تفاوت‌ها و چندین منوی مختلف شوید می‌تواند در بخش تنظیمات با جست‌وجوی My Phone Number حتی در زبان‌های دیگر از جمله فارسی، اطلاعات مرتبط را سریعاً یافته و آن‌ها را ببینید.

همان‌طور که مشخص است، راه سختی برای مشاهده شماره تماس خود روی گوشی‌های اندروید و iOS در پیش ندارید. تنها چند قدم بین شما و شماره‌تان فاصله است! اگر هنوز هم نمی‌توانید شماره خود را روی دستگاهتان پیدا کنید، در بخش نظرات به ما بگویید.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید