ای ام دی اولین مشتری فرآیند تولید ۳ نانومتری سامسونگ خواهد بود - تکفارس 
ای ام دی اولین مشتری فرآیند تولید ۳ نانومتری سامسونگ خواهد بود - تکفارس 

ای ام دی اولین مشتری فرآیند تولید ۳ نانومتری سامسونگ خواهد بود

مهدی حلوائی
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 15:34
تراشه ای ام دی

شرکت ای ام دی در سال ۲۰۲۱ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و موفق شد تا در مقایسه با سال گذشته رشد ۶۵ درصدی را تجربه کند. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً اولین مشتری فرآیند تولید ۳ نانومتری سامسونگ خواهد بود.

بر اساس منابع داخلی نزدیک به خبرگزاری دیجی تایمز، ارتباط نزدیک TSMC با اپل باعث شده تا ای ام دی از فرآیند تولید ۳ نانومتری شرکت سامسونگ استفاده کند. گفته می‌شود که کوالکام نیز قصد دارد تا از فرآیند تولید مشابه این غول فناوری کره‌ای بهره ببرد. قرار است که TSMC فرآیند تولید ۳ نانومتری خود را از نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ آغاز کرده و اپل نیز احتمالاً اولین مشتری این شرکت تایوانی خواهد بود.

شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان

علاوه بر این، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی IC Insights به عملکرد عالی ای ام دی در بخش نیمه‌رساناها اشاره داشته و انتظار می‌رود که این شرکت از نگاه IC Insights در صدر لیست ۱۰ شرکت برتر سازنده‌ی نیمه‌رساناها در سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد. ای ام دی موفق شده تا در سال مالی جاری درآمد ۱۶ میلیارد دلاری را به‌دست بیاورد و این در حالی است که عملکرد این شرکت در سال ۲۰۲۰ نیز به همین صورت بود و رشد ۴۵ درصدی آن نسبت به سال قبل، درآمد ۹.۸ میلیارد دلاری را برای این شرکت به همراه داشت.

نظر شما در مورد تراشه‌های شرکت ای ام دی چیست؟به‌نظر شما آیا این شرکت در سال ۲۰۲۲ نیز به عملکرد درخشان خود ادامه خواهد داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.