دولت هند لایحه جدیدی پیرامون رمز ارزها تصویب می کند - تکفارس 
دولت هند لایحه جدیدی پیرامون رمز ارزها تصویب می کند - تکفارس 

دولت هند لایحه جدیدی پیرامون رمز ارزها تصویب می کند

امیرحسین ندایی
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 23:37
رمز ارزها در هند

هند استفاده از رمز ارزها برای انجام پرداخت‌ها را ممنوع کرد، اما با مبادله آن مشکلی ندارد. دولت هند قصد دارد لایحه‌ای برای ارزهای دیجیتال در زمستان امسال به مجلس این کشور ارائه کند که در پی آن بتواند بر این بازار نظارت کند. جزییات این لایحه نیز نیز در حال نهایی شدن است. به نظر می‌رسد این لایحه تغییراتی ایجاد کرده و به عنوان مثال برنامه قبلی مبنی بر ممنوع بودن رمز ارزها در این کشور تغییر کرده است.

تانوی رانتا، مدیر عامل شرکت Think Tank می‌گوید: تبلیغات رمز ارزها به عنوان یک معضل مهم مطرح شده که به عقیده برخی جوانان را گمراه می‌کنند، صرافی‌های ارز دیجیتال WazirX و bitbin نیز فعالیت تبلیغاتی خود را متوقف کرده‌اند. یکی از سخنگویان WazirX میگوید که این صرافی تبلیغات خود را در ماه اگوست متوقف کرده ولی صرافی CoinDCX هنوز چیزی اعلام نکرده است.

دولت هند همچنین در روز دوشنبه جلسه‌ای با نمایندگان صنعت رمز ارز برگذار کرد که به یک سری از گفتگوهایی پشت در‌های بسته بین دولت و بانک مرکزی هند ختم شد.

رانتا همچنین افزود: متعادل سازی رمز ارز‌ها و تضعیف آنها در حد به عنوان دارایی، مشکل‌هایی که دولت اکنون نگران آنها است را حل نخواهد کرد، اما این عمل قطعا رمز ارز‌ها را از حوزه‌ای که در آن در حال حاضر عمل می‌کنند، خارج می‌سازد. که این یکی از نگرانی‌های بانک مرکزی است.

مطالب مرتبط:

وی همچنین افزود که تعریف کردن رمز ارزها به عنوان یک نوع دارایی، انتخاب خوبی نیست. اما سایر نگرانی‌های بانک مرکزی چیز‌های دیگری از جمله پایداری اقتصادی، و ریسک نرخ مبادله است.

آربیتراژ قیمتی (در علم اقتصاد این عبارت برای کسب سود از تفاوت قیمت در بازارهای متفاوت است) هم به نگرانی‌ها اضافه شده، مقامات از اینکه چگونه رگولاتوری ( بازاری که توسط دولت یا نهاد دیگری کنترل می‌شود) می‌تواند همه مبادلات را وقتی تفاوت قیمتی زیادی وجود دارد و موقعیت‌های زیادی برای آربیتاژ قیمتی وجود دارد، تحت نظر بگیرد.

صرافی‌ها نیز به دنبال راه حلی برای محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت هند می‌گردند.

منبع: CoinDesk

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید