آموزش انتقال چت و داده های واتساپ بین اندروید و iOS - تکفارس 
آموزش انتقال چت و داده های واتساپ بین اندروید و iOS - تکفارس 

آموزش انتقال چت و داده های واتساپ بین اندروید و iOS

مهدی ملکی
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 11:50
واتساپ

مسلماً یکی از موارد حین جابه‌جایی گوشی‌ها یا لپ تاپ‌ها، انتقال سابقه چت مخصوصاً در خصوص پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ روی پلتفرم‌های اندروید و iOS است.

اگرچه بسیاری از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی که محیطی برای چت ارائه می‌دهند، تا سال‌های سال سابقه چت شما را به صورت پیش‌فرض روی فضای ابری ذخیره می‌کنند اما واتساپ این‌گونه نیست و برخلاف مسیر حرکت می‌کند.

البته شما می‌توانید از پشتیبان‌گیری ابری برای حفظ سابقه چت خود استفاده کنید اما این روش تنها برای پلتفرم‌های اندروید و iOS جواب می‌دهد.

به هر حال تاکنون بسیاری از کاربران متوجه شده‌اند که انتقال سابقه چت از یک دستگاه iOS به یک دستگاه اندروید می‌تواند به معنای از دست دادن تمام گفت‌وگوها و اطلاعات ارزشمندشان باشد. خوشبختانه این مشکل قابل حل است و راه حل هم دارد.

مطالب مرتبط:

واتساپ با بیش از ۲.۵ میلیارد کاربر در سراسر جهان، محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسان و در حقیقت یکی از مطرح‌ترین پلتفرم‌های چت است. این پیام‌رسان برای حفظ داده‌های کاربران از سرویس‌های ابری گوگل درایو و اپل آیکلاود استفاده استفاده می‌کند. با توجه به این که واتساپ یک پلتفرم کاملاً رایگان است، نمی‌توان انتظار داشت که یک سرویس ابری مستقل و همه‌کاره هم در اختیار کاربران قرار دهد.

اما با تمام این اوصاف، حتماً قرار نیست که شما از پتانسیل‌های فضای ابری برای ذخیره و انتقال اطلاعات خود استفاده کنید. شما می‌توانید به سادگی با اتصال مستقیم و پشتیبان‌گیری رمزنگاری شده، فایل‌های خود را میان درایو و آیکلاود جابه‌جا کنید.

در واقع اپل هیچ‌گونه اپلیکیشنی برای آیکلاود روی دستگاه‌های اندروید منتشر نکرده است. این موضوع باعث می‌شود تنها راه حل موجود برای انتقال سابقه چت و داده‌های واتساپ استفاده از اتصال مستقیم باشد.

در حال حاضر واتساپ در حال همکاری با گوگل و سامسونگ جهت انتقال محلی فایل‌های پشتیبان از یک دستگاه آیفون به اندروید است.

با این وجود شما باید برای انتقال داده‌هایتان از یک گوشی اندروید به آیفون، مقدار بیشتری صبر کنید. واتساپ تایید کرده است که این ویژگی بعدتر در سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

اگر قصد دارید داده‌های واتساپ خود را مستقیماً از یک دستگاه iOS یا حتی iPadOS به یک دستگاه اندروید منتقل کنید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

آموزش انتقال چت‌های واتساپ از iOS به اندروید ۱۲

گوگل همراه با عرضه اندروید ۱۲، این امکان را در سطح نسخه جدید سیستم عامل خود فراهم کرد که کاربران بتوانند سابقه چت‌های خود را از یک گوشی آیفون به یک محصول اندروید منتقل کنند.

در حاضر این ویژگی به صورت اختصاصی در اختیار گوشی‌های پیکسل قرار دارد اما به زودی در دسترس تمام محصولاتی که به اندروید ۱۲ مجهز می‌شوند، قرار خواهد گرفت. مراحل انجام این فرایند به این صورت است:

  • اول از همه به یک دستگاه مجهز به اندروید ۱۲ نیاز دارید.
  • حالا آیفون/آیپد خود را با استفاده از کابل USB-C به لایتنینگ، به گوشی اندروید خود متصل کنید.
  • مراحل راهنمای روی صفحه را دنبال کنید تا همه یا قسمتی از داده‌هایتان را برای انتقال از آیفون به اندروید ۱۲ انتخاب کنید.
  • روی گزینه ادامه ضربه بزنید تا فرایند انتقال آغاز شود.
  • حالا می‌توانید با اسکن کردن کد QR نمایش داده شده روی دستگاه اندروید به وسیله آیفون، مستقیماً اپلیکیشن واتساپ را اجرا کرده و با انتخاب گزینه «شروع»، این فرایند را در هر دو سمت آغاز کنید.
آموزش حل مشکلات واتساپ

آموزش انتقال چت‌های واتساپ از iOS به یک گوشی سامسونگ

واتساپ طی همکاری خود با سامسونگ، ویژگی انتقال چت‌ها بین پلتفرم‌ها را امسال معرفی کرد. این ویژگی نیازمند اندروید ۱۲ روی دستگاه‌های سامسونگ است. در ادامه می‌توانید فرایند آن را مشاهده کنید:

  • ابتدا دستگاه سامسونگ خود را ریست کنید.
  • وقتی اپلیکیشن اسمارت سوییچ (Smart Switch) را اجرا کردید، آیفون خود را با کابل USB-C به لایتنینگ، به گوشی سامسونگ متصل کنید.
  • تمام اپلیکیشن و داده‌های مورد نیاز از جمله اپلیکیشن واتساپ را هم روی اسمارت سوییچ انتخاب کنید.
  • حالا باید کد QR نمایش داده شده را اسکن کنید.
  • با این کار، واتساپ روی آیفون شما اجرا می‌شود. روی گزینه «شروع» ضربه بزنید و منتظر بمانید تا عملیات آغاز و سپس پایان یابد.
  • حالا می‌توانید دستگاه سامسونگ خود را پیکربندی کنید.
  • یک بار که این کار را انجام دهید، می‌توانید واتساپ را روی دستگاه جدید خود باز کرده و با همان شماره سابق فرایند لاگین (Login) را طی کنید.
  • حالا گزینه ورود (Import) را برای تکمیل این فرایند فشار دهید. اگر این مراحل را درست انجام داده باشید، تمام سوابق چت شما روی گوشی جدیدتان نمایش داده می‌شود.

مراحل انتقال داده‌ها و سابقه چت از یک گوشی آیفون به اندروید مدت زمان بسیار کمی طول می‌کشد؛ بنابراین انتظار می‌رود که طی تنها چند دقیقه، آن را پشت سر بگذارید.

تمام پروسه انتقال چت‌ها به صورت محلی و با رمزگذاری ویژه صورت می‌پذیرد. تمام رسانه‌های موجود در چت‌ها از جمله تصاویر، ویدیوها و فایل‌های صوتی طی این فرایند منتقل می‌شوند ولی شما سابقه تماس واتساپ خود را از دست می‌دهید.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید