کوالکام رقیب اپل سیلیکون را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌کند - تکفارس 
کوالکام رقیب اپل سیلیکون را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌کند - تکفارس 

کوالکام رقیب اپل سیلیکون را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌کند

مهدی حلوائی
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 09:21
تراشه کوالکام

تراشه‌های سری M1 اپل با عملکرد عالی و مصرف پایین خود به قدری موفق بوده‌اند که شرکت کوالکام نیز ترغیب شده تا تراشه‌های مشابهی را برای لپتاپ‌های ویندوزی تولید کند. این شرکت حالا اعلام کرده که اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه‌ی جدید در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهند شد.

مطالب مرتبط:

در حالی که سهم مدیاتک از بازار تراشه‌‌های موبایل در حال افزایش است اما به‌نظر می‌رسد که کوالکام به این موضوع اهمیت زیادی نداده و برای رقابت با شرکت‌هایی مانند اینتل، ای ام دی و اپل تمرکز خود را روی ساخت تراشه‌های مخصوص لپ تاپ‌‌ گذاشته است. این شرکت در جریان رویداد Investor Day 2021 اعلام کرد که تراشه‌‌ی متکی بر معماری Arm این شرکت در سال ۲۰۲۳ به همراه لپ تاپ‌های مجهز به آن به بازار عرضه خواهد شد. به ادعای کوالکام، این تراشه‌‌ی جدید به بنچمارک سیستم‌عامل ویندوز تبدیل خواهد شد و از این نظر با تراشه‌های سری M1 اپل رقابت خواهد کرد.

کوالکام

تراشه‌ی جدید کوالکام توسط شرکت نوویا (Nuvia) در دست ساخت است. این شرکت توسط سه نفر از اعضای سابق شرکت اپل، که در گذشته روی تراشه‌های سری A برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد کار می‌کردند، هدایت می‌شود. پیش از پیوستن به کوالکام، نوویا روی نسخه‌ی اولیه‌ی تراشه‌ی فینکس (Phoenix) کار می‌کرد که بر اساس گزارش‌ها، عملکرد آن تا دو برابر بهتر از تراشه‌های کم‌مصرف X86 برای لپ تاپ‌ها می‌باشد.

کوالکام برای رقابت با اپل همچنین به تراشه‌‌ی گرافیکی قدرتمندتری نیاز دارد. این شرکت اعلام کرده که طراحی تراشه‌‌ی گرافیکی آدرنو را تغییر خواهد داد تا عملکردی مشابه با رایانه‌‌های گیمینگ ارائه دهد. کوالکام همچنین وعده داده که این تراشه‌ی جدید از مصرف کمتری نسبت به تراشه‌های M1 اپل برخوردار خواهد بود.

نظر شما در مورد تراشه‌های شرکت کوالکام چیست؟ به‌نظر شما آیا تراشه‌ی جدید این شرکت می‌تواند در رقابت با تراشه‌های سری M1 موفق ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید