گوگل از ساخت گوشی تاشوی پیکسل فولد منصرف شد - تکفارس 
گوگل از ساخت گوشی تاشوی پیکسل فولد منصرف شد - تکفارس 

گوگل از ساخت گوشی تاشوی پیکسل فولد منصرف شد

مهدی حلوائی
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - 08:46
گوگل پیکسل فولد

گمانه‌زنی‌های قبلی به معرفی گوشی تاشوی گوگل پیکسل فولد به همراه سری پیکسل ۶ و عرضه‌ی آن در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ اشاره داشتند اما به‌نظر می‌رسد که با توجه به عملکرد درخشان سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو، گوگل از ساخت این گوشی منصرف شده است.

بنا بر گفته‌های راس یانگ، تحلیلگر مشهور، گوگل خرید قطعات مورد نیاز برای ساخت گوشی پیکسل فولد را متوقف کرده و حداقل تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ خبری از این گوشی تاشو نخواهد بود. از آن‌جایی که گوگل قصد دارد تا در اسفندماه سال جاری سیستم‌عامل اندروید ۱۲L را برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو عرضه کند، گفته می‌شد که پیکسل فولد نیز در همین تاریخ معرفی می‌‌شود. این در حالی است که کد پیداشده در اپلیکیشن گوگل کمرا نیز به عرضه‌ی این گوشی در سال ۲۰۲۲ اشاره داشت.

ظاهراً گوگل بر این باور است که شانسی برای رقابت با گوشی‌های سری زد سامسونگ ندارد چرا که قرار بود تا پیکسل فولد بر خلاف گلکسی زد فولد ۳ از قلم استایلوس و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر پشتیبانی نکند. همچنین سامسونگ بسیاری از قطعات گوشی‌های تاشوی خود را به‌صورت بومی تولید می‌کند اما گوگل برای دسترسی به این قطعات باید آن‌ها را از شرکت‌های دیگر خریداری کند. از این رو، میزان سوددهی این گوشی‌ها برای این شرکت چندان زیاد نبوده و احتمالاً همین موضوع موجب توقف ساخت آن شده است.

نظر شما در مورد گوشی‌های تاشو چیست؟ آیا شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل توان رقابت با سامسونگ در این بخش از بازار را خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید