اف بی آی ایمیل های جعلی را پیگیری می‌ کند - تکفارس 
اف بی آی ایمیل های جعلی را پیگیری می‌ کند - تکفارس 

اف بی آی ایمیل های جعلی را پیگیری می‌ کند

امیرحسین ندایی
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - 00:28
اف بی آی

اخیرا ایمیلی حاوی هشداری مبنی بر یک حمله سایبری که البته جعلی است، از طریق سرور‌های اف بی آی دست به دست می‌شود. Spamhaus Project، یک سازمان بین المللی در برابر حمله‌های سایبری به شرکت‌ها و آژانس‌های امنیتی خدمات ارائه می‌کند، شنبه هزاران ایمیل که دست به دست می‌شدند را شناسایی کرده است. محققان و آنالیزگران این سازمان باور دارند این ایمیل‌ها تنها بخشی از یک حمله بزرگتر هستند.

به نظر می‌رسد این پیام‌های جعلی توسط آدرس ایمیل اصلی اف بی آی ارسال شده‌اند. محققان سازمان Spamhaus Project اعلام کرده‌اند که منبع این پیام‌ها قطعا از سرور‌های این سازمان امنیتی بوده است، با توجه به اینکه از آدرس آی‌پی و تیتر اطلاعات اف بی آی ارسال شده‌اند. اخطار غیرواقعی برای تعدادی از آدرس‌های ایمیل معتبر شرکت‌های مختلف ارسال شده که شامل بیش از ۱۰۰ هزار آدرس هستند.

مطالب مرتبط:

از وینی ترویا، پدیدآورنده شرکت اطلاعاتی مرتبط با دارک وب، به عنوان شخص پشت پرده ارسال این پیام‌ها نام برده می‌شود. این اولین باری نیست که اینگونه حملات گردن وی انداخته شده است. در حادثه دیگری در رابطه با سایت مرکز ملی کودکان گمشده، یک حمله کننده به سایت دسترسی یافت و به ترویا اتهاماتی وارد کرد.

اف بی آی یک بیانیه برای شرکت BleepingCompute ارسال کرده که در آن تاکید می‌کند در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دست ندارد اما از دریافت کنندگان این ایمیل‌ها درخواست دارد در صورتی که فعالیت مشکوکی مشاهده کردند، به این سازمان گزارش دهند.

اف بی آی و CISA از این حادثه و ایمیل های جعلی که از سوی آدرس ایمیل @ic.fbi.gov ارسال شده است، مطلع اند. ما در حال حاضر اطلاعات بیشتری جهت اشتراک گذاشتن نداریم. در صورتی که هرگونه فعالیت مشکوکی مشاهده کردید به www.ic3.gov یا www.cisa.gov اطلاع دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید