رقابت اپل و فیس بوک شدیدتر و نفس‌گیرتر خواهد شد - تکفارس 
رقابت اپل و فیس بوک شدیدتر و نفس‌گیرتر خواهد شد - تکفارس 

رقابت اپل و فیس بوک شدیدتر و نفس‌گیرتر خواهد شد

افشین نوری
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 12:45
فیس بوک

همه ما می‌دانیم که اپل و گوکل رقبای جدی همدیگر هستند، این دو شرکت علاوه بر رقابتی که در گذشته در زمینه کارت‌های اعتباری و کیف‌پول دیجیتال داشتند، حالا در بخش سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس و اپلیکیشن‌های اختصاص خودشان مثل گوگل مپس و اپل مپس رقابت سختی با هم دارند. اما اپل رقیب دیگری نیز پیدا کرده است: فیس بوک.

رقابت اپل و فیس بوک شدید و نفس‌گیر خواهد بود

گوگل در این سال‌ها گوشی‌های پیکسل خود را ارتقا داده است و آن‌ها را تبدیل به رقیب جدی آیفون اپل کرده است. اما مارک گورمان تحلیلگر ارشد حوزه تکنولوژی در جدیدترین مقاله خود گفته است که اپل رقیب دیگری نیز پیدا است که ممکن است تبدیل به چالش بزرگی برای کوپرتینویی‌ها بشود. این رقیب، کسی نیست جز فیس بوک یا همان متا که اخیراً از پروژه بلندپروازانه متاورس خود نیز رونمایی کرده است.

ما اخیراً شاهد جنگ لفظی این دو شرکت بوده‌ایم بطوریکه مارک زاگربرگ مدیرعامل فیس بوک، اپل را به خاطر معرفی قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن که ضرر هنگفتی به این شرکت زده مورد انتقاد قرار داده است. اما فراتر از این جدال لفظی، اتفاقات دیگری نیز در جریان است. در ماه اکتبر امسال خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه فیس بوک در حال کار روی یک ساعت هوشمند است که احتمالا سال آینده معرفی خواهد شد. به نظر می‌رسد این ساعت هوشمند مجهز به یک دوربین کوچک برای تماس‌های ویدیویی خواهد بود و اگر این خبر صحت داشته باشند اپل چاره‌ای نخواهد داشت جز اینکه این فناوری را به اپل واچ خود اضافه کند.

مطالب مرتبط:

از طرف دیگر، اپل و فیس بوک ظاهراً قصد دارند سال آینده هدست‌های واقعیت ترکیبی خودشان را نیز معرفی کنند. فیس بوک در حال حاضر هدست واقعیت مجازی آکیولس را در بازار دارد که نسخه واقعیت ترکیبی آن احتمالاً Project Cambria نام خواهد داشت. هدست واقعیت ترکیبی اپل هم احتمالاً یک مدل پیشرفته خواهد بود که طبق پیش‌بینی گورمان قیمتی برابر ۲۰۰۰ دلار خواهد داشت که بسیار گران‌تر از هدست واقعیت ترکیبی فیس بوک خواهد بود. طبق شایعات، هر دو شرکت قصد دارند محتواهایی نیز برای هدست‌های واقعیت ترکیبی خود ارائه کنند که به کاربران اجازه خواهند داد تا محیط‌های متفاوتی را تجربه کنند.

آکیولس کوئست

حوزه دیگری که در آنجا شاهد رقابت جدی اپل و فیس بوک خواهیم بود، بخش محصولات خانگی است. فیس بوک در حال حاضر محصولاتی به نام Portal در بخش نمایشگرهای هوشمند و چت ویدیویی ارائه کرده است که از اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ و فیس‌بوک مسنجر برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کنند.

اپل نیز در بخش محصولات خانگی اسپیکرهای هوشمند هوم پاد مینی را دارد که هم‌اکنون به قیمت بسیار بالای ۳۴۹ دلار فروخته می‌شوند. سال گذشته، قیمت این محصول فقط ۹۹ دلار بود که تقاضای زیادی را برای آن در پی داشت. به نظر گورمان، اپل برای اینکه از قافله عقب نماند، قصد دارد سال آینده محصولات بیشتری در این زمینه معرفی کند که یکی از آن‌ها احتمالاً یک نمایشگر هوشمند برای رقابت با محصولات پورتال فیس بوک و اکو شو آمازون خواهد بود. محصول بعدی هم ظاهراً ترکیبی از یک اسپیکر و یک تلویریون دوربین‌دار خواهد بود.

رقابت اپل و فیس بوک شدیدتر و نفس‌گیرتر خواهد شد - تکفارس 

با این اوصاف، آنچه در چشم‌انداز دیده می‌شود یک رقابت سخت و نفس‌گیر بین دو غول تکنولوژی دنیاست که این موضوع درنهایت می‌تواند به نفع مشتریان تمام بشود.

نظر شما درباره رقابت اپل و فیس بوک چیست؟ فکر می‌کنید کدامیک از آن‌ها درنهایت برنده این رقابت نفس‌گیر خواهد بود؟

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.