فهرست غیررسمی شرکت هایی که از تم پویای اندروید ۱۲ پشتیبانی می کنند فاش شد؛ غیاب سامسونگ - تکفارس 
فهرست غیررسمی شرکت هایی که از تم پویای اندروید ۱۲ پشتیبانی می کنند فاش شد؛ غیاب سامسونگ - تکفارس 

فهرست غیررسمی شرکت هایی که از تم پویای اندروید ۱۲ پشتیبانی می کنند فاش شد؛ غیاب سامسونگ

مهدی ملکی
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 21:03
تم پویای اندروید ۱۲

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲، سیستم تم متریال یو (Material You) آن است که ظاهر گوشی شما را با توجه به پس‌زمینه کنونی دستگاهتان تغییر می‌دهد.

این ویژگی که با نام رمز Monet شناخته می‌شود، در حال حاضر به صورت اختصاصی در اختیار گوشی‌های پیکسل قرار دارد. اما اکنون با توجه به یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد سایر شرکت‌های سازنده محصولات اندرویدی هم در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از این ویژگی هستند.

اندروید ۱۱ پس از مدت‌ها تقاضا و درخواست، به کاربران اجازه داد که ظاهر رابط کاربری را از جمله تغییر فوت، شکل آیکون اپلیکیشن‌ها و رنگ‌بندی، شخصی‌سازی کنند.

اندروید ۱۲ نیز شخصی‌سازی را با تمرکز بر رنگی که شما مایل به استفاده در فهرست‌ها، دکمه‌ها، ویجت‌ها و کاشی‌های قرار گرفته در نوار کشویی (مانند رنگ مدیا پلیر بومی اندروید) هستید، گسترش داده است.

مطالب مرتبط:

برای دسترسی به این گزینه‌ها، با فشردن و نگه داشتن روی صفحه اصلی، Wallpapers & Styles باز می‌شود که می‌توانید از آن‌جا به انتخاب رنگ‌هایی بپردازید که به صورت خودکار با توجه به تصویر زمینه دستگاه تولید شده‌اند.

یک ویژگی کوچک اما کارآمد و جذاب دیگر Themed Icons است که اشاره به آن خالی از لطف نیست. این ویژگی شما را قادر می‌سازد که رنگ مورد علاقه خود را برای تمام آیکون اپلیکیشن‌ها تعیین کنید تا یک ظاهر باثبات و منسجم در تمام رابط کاربری شکل بگیرد.

تمام آیکون‌های گوگل به خوبی با این ویژگی سازگار هستند اما تاکنون هیچ یک از اپلیکیشن‌های شخص ثالث به این ویژگی توجهی نشان نداده‌اند و از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

میشل رحمان (Mishaal Rahman) یکی از برنامه‌نویسانی که کتابخانه اجزای متریال یو گوگل را مورد بررسی قرار داده، این گزارش را روی توییتر ارائه داده است.

فهرست شرکت‌هایی که تم پویای اندروید ۱۲ را دریافت می کنند

طبق گزارش او، برخی از تولید کنندگان گوشی‌های اندروید از جمله اوپو، ریلمی، وان پلاس، ویوو، شیائومی، موتورولا، آیتل، تکنو موبایل، اینفینیکس، HMD گلوبال (شرکت مادر نوکیا)،‌ شارپ، سونی، TCL، لنوو، خود گوگل و روبوالکتریک از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد که در حال حاضر تنها شاهد عرضه آن برای محصولات پیکسل هستیم.

گوگل اخیراً تایید کرده که کد Monet به نسخه متن باز پروژه اندروید اضافه شده است. این اتفاق مدتی پیش بعد از عرضه اولین نسخه رسمی اندروید ۱۲ رخ داد.

با این حال فعلاً مشخص نیست که آیا غیر از گوگل، شرکت‌های دیگر هم به پشتیبانی از تم‌های پویای اندروید ۱۲ علاقه‌مند هستند یا خیر. بسیاری از این شرکت‌ها در گوشی‌های خود از رابط‌های کاربری شخصی‌سازی شده و زبان‌های طراحی متمایزی استفاده می‌کنند.

اندروید ۱۲ بتا اوپو فایند ایکس ۳ پرو حین عرضه به موتور پویای تم شخصی‌سازی شده‌ای مجهز بود و از موتور Monet گوگل استفاده نمی‌کرد. به هر حال، جدای از این، یک نام بزرگ از فهرست فاش شده غایب است: سامسونگ.

با وجود آن که بتای وان UI 4 این شرکت شامل یک ویژگی رنگ پویای مجزا است ولی در حاضر هیچ مدرکی دال بر استفاده از کتابخانه اجزای متریال یو گوگل و اجازه اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای استفاده از آن‌ها در گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد. ممکن است شرکت‌های بیشتری در مرور زمان پیش از انتشار به‌روزرسانی بعدی کتابخانه مذکور، به آن اضافه شوند.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ از ویژگی تم‌های پویا در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد یا یکی از محبوب‌ترین برندهای حاضر اندروید، این ویژگی جذاب را از دست خواهد داد؟

منبع: XDA Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید