اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک دیگر به فضا فرستاد - تکفارس 
اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک دیگر به فضا فرستاد - تکفارس 

اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک دیگر به فضا فرستاد

افشین نوری
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 11:38
استارلینک

اسپیس ایکس با پرتاب ۵۳ ماهواره دیگر به مدار زمین تعداد ماهواره‌های اینترنتی خود را افزایش داد. روز یکشنبه ساعت ۷:۱۹ صبح به وقت محلی، راکت فالکون ۹ از مرکز فضایی Cape Canaveral به فضا پرتاب شد و بعد از ۱۶ دقیقه ۵۳ ماهوار را در مدار زمین قرار داد.

همچنین قسمت اصلی این راکت، بعد از راه‌اندازی ماهوار‌ه‌ها، به زمین بازگردانده شد و با موفقیت در اقیانوس آرام فرود آمد. این قسمت از راکت، قابل استفاده‌ی مجدد در سایر پرتاب‌ها است و قبلاً نیز کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس را به فضا برده بود.  استارلینک، اسمی است که اسپیس ایکس روی پروژه اینترنت ماهواره‌ای خود گذاشته است و این ماهواره‌ها قرار است اتصال اینترنتی را در همه نقاط دنیا امکان‌پذیر سازند.

مطالب مرتبط:

اسپیس ایکس همچنین اوایل این هفته چهار فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد که این ماموریت از زمان پرتاب از مرکز فضایی کندی در فلوریدا تا رسیدن به ایستگاه فضایی ۲۱ ساعت به طول کشید.

این چهار فضانورد قرار است شش ماه در ایستگاه فضایی سپری کنند و در این مدت میزبان دو گروه از توریست‌های فضایی خواهند بود. روسیه اولین گروه از توریست‌ها را در ماه دسامبر امسال و اسپیس ایکس دومین گروه از آن‌ها را در ماه فوریه سال آینده به فضا خواهد فرستاد.

منبع: The Star

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید