ویژگی جدیدی در راه گوگل کروم است؛ راحت تر بخوانید - تکفارس 
ویژگی جدیدی در راه گوگل کروم است؛ راحت تر بخوانید - تکفارس 

ویژگی جدیدی در راه گوگل کروم است؛ راحت تر بخوانید

مهدی ملکی
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 09:37
گوگل کروم

ساید پنل (پنل کناری) کنونی مرورگر کروم شامل فهرست خواندن، بوک‌مارک‌ها و نتایج گوگل لنز است اما ظاهراً حتی از این نیز کارآمدتر عمل خواهد کرد.

طبق آخرین گزارش‌های منتظر شده، گوگل قصد دارد قابلیت‌های موجود در پنل کناری را به مواردی همچون حالت خواندن، براساس یکی از رپوسیتوری‌های کرومیوم گسترش دهد.

حالت خواندن در حال حاضر روی نسخه پایدار کروم با نشان توسعه‌دهنده فعال است؛ این حالت یک لایه صفحه وب را به شکل ساده شده که مناسب خواندن است، به کاربر ارائه می‌دهد.

با این حال با اضافه شدن حالت خواندن به پنل کناری، شما می‌توانید محتوای متن صفحه را در سمت راست مرورگر خود خوانده و بهینه‌سازی بهتری را در صفحات وب تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

نحوه استفاده از این ویژگی نیز بسیار ساده است. تنها نیاز است که شما روی پنل کناری صفحه کلیک کنید تا باز شود. سپس می‌توانید با انتخاب گزینه Reader Mode، آن را فعال کنید.

اگر می‌خواهید یک زبانه دیگر را درون این پنل مشاهده کنید، ابتدا باید آن را ببندید، وارد زبانه جدید شده و دوباره آن را باز کنید. GIF قرار گرفته در همین صفحه می‌تواند به شما نشان دهد که چطور باید از این قابلیت استفاده کنید.

باید باری دیگر اشاره کنیم که ویژگی مکور اکنون در کروم Canary موجود است؛‌ این یعنی هنوز در حالت توسعه قرار دارد و احتمالاً باگ‌هایی را شامل می‌شود. از سوی دیگر این موضوع نشان می‌دهد که گوگل به زودی این ویژگی را به نسخه پایدار کروم هم اضافه خواهد کرد.

این اولین باری نیست که طی ماه جاری و ماه گذشته، ویژگی جدیدی به گوگل اضافه می‌شود. برای مثال یک ویژگی دیگر کروم، نوار جانبی جدیدی است که نتایج مشابه با جستجوهای شما را به نمایش می‌گذارد.

برای مثال تا قبل از عرضه‌ی این ویژگی، زمانی که در کروم در مورد یک رستوران ایتالیایی جستجو می‌کردید، منوی رستوران تنها با واردشدن به صفحه‌ی رستوران قابل دسترس بود اما حالا این منو بدون نیاز به ورود به سایت در نوار جانبی کروم به نمایش گذاشته می‌شود.

این نوار در سمت چپ صفحه باز شده و شما می‌توانید با کلیک بر روی حرف G در سمت چپ نوار آدرس آن را فعال و یا غیرفعال کنید.

ویژگی دیگر “Journeys” نام داشته که تمام صفحات جستجوشده‌ی مربوط به یک موضوع را در یک بخش دسته‌بندی می‌کند. برای مثال، تصور کنید که برای خرید کنسول‌های بازی و یا کارت‌های گرافیک‌ جدید چندین صفحه‌ی وب را بررسی کرده‌اید. قابلیت جدید کروم تمام این صفحات را در یک بخش مجزا قرار داده تا برای بازکردن این صفحات نیازی به بررسی کامل تاریخچه‌ی جستجوی خود نداشته باشید.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید