سرعت شارژ وان پلاس ۱۰ پرو باعث شرمندگی اپل، سامسونگ و گوگل خواهد شد - تکفارس 
سرعت شارژ وان پلاس ۱۰ پرو باعث شرمندگی اپل، سامسونگ و گوگل خواهد شد - تکفارس 

سرعت شارژ وان پلاس ۱۰ پرو باعث شرمندگی اپل، سامسونگ و گوگل خواهد شد

افشین نوری
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 08:45
شارژ سریع ۱۲۵ وات

ما چند روز پیش شاهد افشای رندرهای وان پلاس ۱۰ پرو بودیم و حالا یک منبع معتبر ادعا کرده است که این گوشی از شارژ سریع ۱۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد.

وان پلاس تائید کرده است که امسال سری وان پلاس ۱۰ بدون مدل T ارائه خواهد شد. این سری همچنین از یک سیستم دوربین شبیه به سیستم دوربین گلکسی S21 استفاده خواهد کرد که شامل سه دوربین خواهد بود.

مطالب مرتبط:

طبق شایعات، وان پلاس ۱۰ پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸، یک نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی و یک باتری بزرگتر از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی وان پلاس ۹ پرو که از شارژ سریع ۶۵ وات بهره می‌برد و باتری گوشی را در عرض ۲۹ دقیقه شارژ می‌کند خواهد بود.

وان پلاس ۱۰ پرو احتمالاً از شارژ سریع ۱۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد

براساس شایعات، وان پلاس ۱۰ پرو از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد و از شارژ سریع ۱۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد. اوپو، شرکت برادر وان پلاس نیز گفته است که قصد دارد شارژ سریع ۱۲۵ وات را برای سری فایند ایکس ۴ خود ارائه کند.

وان پلاس ۱۰ پرو

در حال حاضر، سریع‌ترین سرعت شارژ باتری متعلق به شیائومی ۱۱T پرو است و اگر شارژ سریع ۱۲۵ وات معرفی شود شاهد یک رکورد جدید در این زمینه خواهیم بود. شیائومی ۱۱T پرو مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که در عرض فقط ۱۷ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

مطمئناً شارژ سریع ۱۲۵ وات می‌تواند یک ویژگی عالی برای هر گوشی هوشمندی باشد اما باید به این نکته توجه داشت که فناوری شارژ سریع باعث خراب شدن باتری می‌شود. برای نمونه، شارژ سریع فست شارژ اوپو باعث می‌شود تا باتری گوشی یک پنجم ظرفیت خود را در عرض دو سال از دست بدهد. شاید به همین خاطر است که گوشی‌های پرچمداری مثل گلکسی S21 اولترا یا آیفون ۱۳ پرو مکس به شارژ سریع ۲۵ وات و ۲۷ وات اکتفا کرده‌اند و حتی گوگل هم در این زمینه برای پیکسل ۶ محتاط بوده است.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید