تصادف شدید خودروی خودران تسلا در لس آنجلس - تکفارس 
تصادف شدید خودروی خودران تسلا در لس آنجلس - تکفارس 

تصادف شدید خودروی خودران تسلا در لس آنجلس

افشین نوری
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 14:56
خودروی خودران تسلا

وب‌سایت دِ ورج گزارش داده است که خودروی خودران تسلا مدل Y در تاریخ ۳ نوامبر یک تصادف وحشتناک در شهر Brea در لس آنجلس آمریکا داشته است. این برای اولین بار است که ما شاهد تصادف یکی از خودروهای خودران تسلا هستیم.

این تصادف هم‌اکنون تحت بررسی اداره ملی امنیت ترافیک آمریکاست که قبلا نیز درباره سیستم خودران تسلا تحقیقاتی انجام داده بود. طبق گزارش‌های منتشر شده، مسئول این تصادف، راننده خودروی تسلا بوده است و تسلا هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

تصمیم تسلا مبنی بر تست نرم‌افزار خودروی خودران خود توسط افراد آموزش‌ندیده و در جاده‌های عمومی، انتقادات زیادی را در پی داشته است. این شرکت تا به حال آپدیت‌های متعددی برای این نرم‌افزار ارائه کرده است تا بتواند باگ‌های موجود در آن را برطرف کند.

مطالب مرتبط:

پیش‌تر، کلیپ‌هایی از موفقیت رانندگان خودروی تسلا در هدایت این خودرو منتشر شده بود که نشان می‌داد این خودرو حتی در شرایط پیچیده هم قادر به طی کردن مسیر خود است. البته کلیپ‌هایی نیز در این بین منتشر شده بود که نشان می‌دادند خودروی تسلا اشتباهات مهلکی در برخی جاها داشته است.

سیستم خودروی خودران تسلا برخلاف نامش به‌طور کامل خودران نیست و لازم است که رانندگان این خودرو مراقب مسیر باشند و دست‌شان را روی فرمان آن بگیرند. این خودرو دارای سطح ۲ خودرانی است و فقط خودروهای خودران سطح ۵ نیازی به راننده ندارند.

دولت آمریکا حساسیت زیادی نسبت به شرکت تسلا دارد و گفته است که تصادفات خودروهای خودران این شرکت را با دقت بسیار زیادی بررسی خواهد کرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش تسلا نسبت به این موضوع چه خواهد بود و آیا اقدامی برای رفع معایب خودروی خودران خود خواهد کرد یا نه.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید