دیش جدید استارلینک؛ کوچک‌تر، سبک‌تر و ضد آب - تکفارس 
دیش جدید استارلینک؛ کوچک‌تر، سبک‌تر و ضد آب - تکفارس 

دیش جدید استارلینک؛ کوچک‌تر، سبک‌تر و ضد آب

امیرحسین ندایی
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 14:55
دیش جدید استارلینک

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از یک کیت مستطیلی جدید برای کاربران خود رونمایی کرد. این کیت شامل یک دیش کوچک‌ترو سبک‌تر است که با لوازم جانبی جدید و یک مودم داردای استاندارد IP54 (سر حرف IP شاخصی برای نشان دادن این است که وسیله الکترونیکی مورد نظر چقدر در برابر عوامل خارجی مانند باران، گرد و خاک و موارد این چنینی، مقاوم است) همراه است. هرچند لازم به ذکر است که این مودم فاقد پورت اترنت داخلی است. فعلاً این کیت برای مشتریان داخل آمریکا قابل ارائه است.

کاربران آزمایشی اینترنت استارلینک فاز بتا که سال گذشته شروع به استفاده از یک دیش دایره‌‌ای با اندازه ۲۳ اینچی (۵۸.۴ سانتی‌متری) و وزن ۱۶ پوندی (۷.۲ کیلوگرمی) کردند که همراه با یک مودم وای‌فای به همراه همه سیم‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز بود. اما این وضعیت اکنون تغییر کرده و استارلینک آماده عرضه یک دیش جدید در ابعاد، وزن و سایر مشخصات متفاوت است.

دیش جدید استارلینک؛ کوچک‌تر، سبک‌تر و ضد آب - تکفارس 

دیش مستطیلی جدید حدود ۱۲ اینچ (۳۰.۴ سانتی‌متر) عرض و ۱۹ اینچ (۴۸.۲ سانتی‌متر) طول دارد و وزن آن نیز حدود ۹.۲ پوند (۷.۲ کیلوگرم) است، که نشان‌دهنده این است که نه تنها این دیش کوچکتر، بلکه سبک‌تر هم شده، و ممکن است به درد کسانی هم که فضای کوچکی دارند و یا میخواهند این دیش را در جای خاصی نصب کنند، بیاید. این دیش همچنین گزینه‌های نصب جدیدی هم به کاربران عرضه می‌کند که باعث شده تقریباٌ هرجایی، از روی دیوار گرفته تا سقف، روی یک لوله و یا حتی روی زمین نصب شود.

علاوه بر این بشقاب، کیت سخت‌افزاری جدید تسلا شامل یک مودم وای‌فای با ابعاد ۳×۳ و دارای استاندارد IP54 (ضد آب و گرد و غبار) می‌باشد، هرچند استارلینک میگوید این مودم را برای استفاده داخل خانه درنظر گرفته است. برخلاف مودم قبلی، منبع نیرو مودم جدید داخلش قرار دارد و نیازی به آداپتور ندارد، هرچند با توجه به حذف شدن پورت اترنت داخلی، می‌توانید یک آداپتور اترنت از فروشگاه استارلینک تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

همانند کیت قبلی، این سری هم باید برای تهیه پکیج جدید مبلغی معادل ۴۹۹ دلار بپردازید، پس با توجه به امکاناتی که با این مبلغ در اختیارتان قرار می‌گیرد، ممکن است استارلینک هنوز هم با فروش این محصولات، شرکتی زیان‌ده باشد. همانطور که مدیر عامل استارلینک، گویین شات وِل گفته است:

قیمت واقعی کیت جدید کمی کمتر از ۱۵۰۰ دلار است که البته شرکت SpaceX با ارائه یک نسخه جدیدتر، باعث شد در هزینه تمام شده حدود ۲۰۰ دلار صرفه جویی شود.

کیت کاربر جدید برای تمام سفارش های ثبت شده در آمریکا موجود است، اما با توجه به افزایش تقاضا، معلوم نیست چقدر قرار است طول بکشد تا مشتریان دستشان به دیش جدید برسد.

باید در نظر بگیریم که ایلان ماسک اعلام کرد که استارلینک به صورت رسمی تا اول ماه اکتبر (آخر مهر ماه) راه اندازی می‌شود و پایانی برای فاز بتای استارلینک خواهد بود. اما هنوز خبری رسمی از این شرکت اینترنت ماهواره ای منتشر نشده.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.