آمریکایی‌ها چقدر راجع به رمز ارزها اطلاعات دارند؟ - تکفارس 
آمریکایی‌ها چقدر راجع به رمز ارزها اطلاعات دارند؟ - تکفارس 

آمریکایی‌ها چقدر راجع به رمز ارزها اطلاعات دارند؟

امیرحسین ندایی
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 14:48
رمز ارزها

مرکز تحقیقات Pew در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه دست یافته که ۸۶ درصد آمریکایی‌ها حداقل کمی درباره رمزارزها شنیده‌اند، درحالی که تقریباً نزدیک به یک‌ چهارم این جمعیت گفته‌اند که خیلی راجع به رمز ارزها شنیده‌اند و تنها ۱۳ درصد این افراد گفته‌اند که تاکنون هیچ چیزی راجع به رمز ارزها نشنیده‌اند.

دقیقاً ۱۶ درصد افرادی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند گفته‌اند که در بازار رمز ارزها سرمایه گذاری کرده، تبادل کرده و یا در مقطعی از این رمز ارزها استفاده کرده‌اند.

Pew همچنین الگوهایی درباره استفاده یا میزان علاقه به رمز ارزها و گروه سنی استفاده‌کنندگان رمز ارزها پیدا کرده. به طور مثال گزارش شده مردان تقریبا ۲ برابر بیش تر از زنان از هر نوعی از رمز ارزها استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، رمز ارزها بین گروه سنی جوان‌تر، بسیار محبوب‌تر هستند، با برتری ۳۱ درصدی افراد رنج سنی ۲۹-۱۸ که در رمز ارزها سرمایه گذاری، خرید و فروش، و یا حتی استفاده کرده‌اند، به آن ۳ درصدی که سنشان ۶۵ سال یا بالاتر است.

آمریکایی‌ها چقدر راجع به رمز ارزها اطلاعات دارند؟ - تکفارس 

همچنین با توجه به آمار منتشر شده از سوی این مرکز، رمز ارزها به ترتیب بین گروه‌های نژادی آسیایی، لاتین و سیاه‌پوستان بالغ، بسیار محبوب تر از افراد سفیدپوست بالغ بوده است. هرچند طبق آمارها میزان علاقه در نهایت میزان باعث تفاوت درآمد چندانی نشده است.

مطالب مرتبط:

مرکز Pew از ۱۳ سپتامبر تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ دقیقاً ۱۱,۵۰۵ آمریکایی بالغ را برای آزمایش پذیرفت. هرچند تنها ۱۰,۳۷۱ نفر به آزمایش‌ها و سوالات پاسخ دادند، که این امر موجب نتیجه آزمایش با نرخ پاسخگویی ۹۰ درصدی شد.

بیت کوین، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز، اوایل ۲۰۰۹ کار خود را آغاز کرد، اما چندین سال طول کشید که میان فرهنگ عامه جا بیافتد. با استناد به تحقیق Pew، رمز ارزها با ارزش بازاری تقریبا ۳ تریلیون دلاری خود، امروزه حداقل در آمریکا به خوبی توسط عمده مردم، شناخته می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید