اولین آیفون USB-C دنیا به قیمت باورنکردنی ۸۶ هزار دلار به فروش رفت - تکفارس 
اولین آیفون USB-C دنیا به قیمت باورنکردنی ۸۶ هزار دلار به فروش رفت - تکفارس 

اولین آیفون USB-C دنیا به قیمت باورنکردنی ۸۶ هزار دلار به فروش رفت

افشین نوری
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 11:24
آیفون

یک آیفون X با درگاه USB-C به قیمت باورنکردنی ۸۶ هزار دلار در eBay به فروش رفت. این آیفون که توسط یک دانشجوی مهندس رباتیک به نام کن پیلونل (Kenn Pillonel) اصلاح شده است قادر به شارژ و انتقال داده از طریق این درگاه USB-C خواهد بود.

با این‌حال، پیلونل هشدار داده است که خریدار این آیفون نباید از آن به‌عنوان یک گوشی عادی استفاده کند یا پشت آن را باز کند یا اینمه سیستم عامل آن را ارتقا دهد چون هر کدام از این کارها می‌تواند به گوشی آسیب برساند.

مطالب مرتبط:

فروش یک گوشی هوشمند به قیمتی هشت برابر قیمت اصلی‌اش سورپرایز بزرگی است، ضمن اینکه پیلونل نحوه اصلاح این گوشی را با جزئیات کامل در گیت‌هاب توضیح داده است و احتمالاً سایر افراد نیز در صورت داشتن تخصص کافی بتوانند آن را انجام دهند.

مزایده فروش این گوشی آیفون با ۱ دلار شروع شد اما قیمت آن در روز اول مزایده به ۳۰۰۰ دلار رسید. در مجموع ۱۱۶ نفر برای خرید آن پیشنهاد داده بودند که درنهایت به مبلغ ۸۶ هزار دلار به فروش رفت.

پیلونل قبلا گفته بود که قصد دارد روی بهبود برخی از ویژگی‌های گوشی‌های آیفون مثل کارگزاری درگاه USB-C و مواردی از این دست کار کند. حالا با انتشار جزئیات این پروژه توسط او، می‌توان امیدوار بود که تیم‌های دیگری نیز دست به اصلاح مشخصات سخت‌افزاری آیفون بزنند و ما را سورپرایز کنند.

نظر شما درباره این آیفون خاص چیست؟ آیا شما حاضر بودید ۸۶ هزار دلار بابت آن بپردازید؟

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.