اینستاگرام ریلز با دو قابلیت جدید به‌روزرسانی شد - تکفارس 
اینستاگرام ریلز با دو قابلیت جدید به‌روزرسانی شد - تکفارس 

اینستاگرام ریلز با دو قابلیت جدید به‌روزرسانی شد

افشین نوری
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 10:14
ریلز

اینستاگرام دو قابلیت جدید به سرویس ریلز (Reels) خود که رقیب جدی تیک تاک محسوب می‌شود اضافه کرده است.

این دو قابلیت عبارتند از تبدیل متن به صوت (text-to-speech) و افکت‌های صوتی. اینها قابلیت‌هایی هستند که تیک تاک قبلاً آن‌ها را برای کاربران خود عرضه کرده است و حالا اینستاگرام نیز تصمیم گرفته است که این قابلیت‌ها را ارائه بکند. قابلیت تبدیل متن به صوت یکی از قابلیت‌های محبوب تیک تاک است و این امکان را در اختیار افراد نابینا یا کم بینا قرار می‌دهد تا به نسخه صوتی پیام‌ها گوش بدهند.

مطالب مرتبط:

برای استفاده از قابلیت تبدیل متن به صوت در سرویس ریلز، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و با رفتن به بخش دوربین ریلز، ویدیویی را ضبط یا آپلود کرده سپس با استفاده از ابزار نوشتن متن، متنی را به ویدیوی خود اضافه نمایید؛ سپس روی منوی سه‌نقطه کلیک کرده و گزینه text-to-speech را انتخاب کنید و با برگزیدن صدای موردنظرتان، ویدیو را در ریلز منتشر کنید.

اینستاگرام ریلز

قابلیت بعدی، افکت‌های صوتی است که به شما اجازه می‌دهد تا صدای خودتان را اصلاح کنید. برای استفاده از این افکت‌ها، ابتدا صدای خودتان را ضبط کنید سپس به بخش موزیک نوت بروید و در آنجا با باز کردن میکس صوتی، روی گزینه effects کلیک کنید و افکت موردنظرتان را انتخاب نمایید.

اینستاگرام سرویس ریلز خود را در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد تا بتواند با تیک تاک رقابت کند. این شرکت در ماه جولای امسال نیز یک صندوق اختصاصی برای کمک به خالقان محتوا ایجاد کرد تا مبلغی بالغ بر ۱ میلیارد دلار بین این تولیدکنندگان توزیع کند.
تیک تاک هم قابلیت متن به صوت خود را با صدای کاراکترهای مختلف بهبود بخشیده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت این دو پلتفرم درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.