مایکروسافت اج کاربران را به رگبار تبلیغات می‌بندد - تکفارس 
مایکروسافت اج کاربران را به رگبار تبلیغات می‌بندد - تکفارس 

مایکروسافت اج کاربران را به رگبار تبلیغات می‌بندد

امیرحسین ندایی
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 14:45
مایکروسافت اج

به دنبال آپدیت اخیر مایکروسافت اج، تبلیغات در گوشه پایینی و در سمت راست مرورگر نشان داده می‌شوند.

به نظر می‌آید این تبلیغات یا پیشنهادها برای سرویس مایکروسافت استارت (Microsoft Start) هستند. برای کسانی که آشنایی با این سرویس ندارند لازم به ذکر است که این سرویس درواقع همان MSN یا Microsoft News (اخبار مایکروسافت) است که دوباره نام گذاری شده و به کاربران اخبار شخصی سازی شده و موثق بازی، گزارش آب و هوا و موارد بیشتری را در یک برنامه، عرضه می‌کند.

ظاهرا اکنون مایکروسافت شروع به نشان دادن تبلیغات بیشتری کرده، آن هم هنگامی که کاربر یک صفحه جدید در مرورگرش باز می‌کند. با اینکه این تبلغیات می‌توانند آزار دهنده و حواس پرت‌کن باشند، اما به راحتی با کلیک بر روی دکمه بعدا نشانم بده، می‌توان از شر آنها خلاص شد.

مطالب مرتبط:

در همین حین به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کمک گرفتن از مایکروسافت اج برای جمع‌آوری نتایج جستجوها برای ارتقای موتور جستجوی Bing است. هرچند اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این غول نرم‌افزاری مربوط به کاربران و یا دستگاه‌هایشان نیست، هر کسی مایل به قرار دادن اطلاعات جستجوهایش به مایکروسافت نیست، حتی اگر این کار موتور جستجوی مورد علاقه‌اش را ارتقا بدهد.

مایکروسافت همچنین درحال آزمایش یک هم‌پارچه سازی جدید برای برنامه‌های Office‌اش است که به کاربران این امکان را می‌دهد که تنها از طریق مایکروسافت اج و مستقیماً به بیش از ۳۶۵ برنامه دسترسی داشته باشد.

این شرکت همچنین اخیرا بر روی Canary Channel مایکروسافت اج گزینه جدید را اضافه کرده که باز کردن صفحه آفیس جدید (Open New Office tab) نام دارد که با راست کلیک کردن توسط کاربر بر روی یک صفحه باز می‌توان به آن دسترسی یافت. این قابلیت به کاربران امکان دسترسی مستقیم به Word، PowerPoint و Excel را درون مایکروسفات اج و بدون نیاز به ترک کردن این مرورگر می‌دهد.

جالب تر اینکه به نظر می‌رسد استفاده از این همپارچه‌سازی جدید مایکروسافت منحصر به مشترکین مایکروسافت ۳۶۵ نیست و هر کسی که دارای یک اکانت مایکروسافت است می‌تواند از این قابلیت استفاده کند، هرچند مانند قابلیت‌های Read Aloud، Add page to Collections و گزینه‌های دیگر در منوی امکانات، کاربران نمی‌توانند این گزینه‌ها را غیرفعال کنند.

از آنجایی که در حال حاظر این قابلیت در صفحه Canary مایکروسافت اج (مکانی برای آزمایش قابلیت‌های جدید و دانلود و تجربه نسخه‌های قدیمی تر) موجود است، خیلی طول نخواهد کشید که این قابلیت به نسخه پایدار مایکروسافت اج نیز اضافه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.