مدیاتک با عبور از کوالکام بزرگترین سازنده تراشه موبایلی دنیا شد - تکفارس 
مدیاتک با عبور از کوالکام بزرگترین سازنده تراشه موبایلی دنیا شد - تکفارس 

مدیاتک با عبور از کوالکام بزرگترین سازنده تراشه موبایلی دنیا شد

افشین نوری
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - 14:51
مدیاتک

مدیاتک و کوالکام همواره رقیب جدی هم در بخش تراشه های موبایلی بود‌ه‌اند، اما کوالکام سال‌هاست که پیشتاز این بازار بوده است. حالا مدیاتک توانسته است کوالکام را پشت سر بگذارد و تبدیل به بزرگترین سازنده تراشه موبایلی دنیا شود.

ریک تسای (Rick Tsai) مدیرعامل مدیاتک با اعلام این خبر گفته است:

ما اکنون بزرگترین سازنده تراشه گوشی هوشمند دنیا هستیم و در تلاش هستیم تا سهم بازار خود را در همه مناطق جهان افزایش دهیم.

یه نظر می‌رسد مدیاتک رشد بسیار خوبی در سایر نقاط دنیا داشته است که این موضوع باعث شده تا محصولات این شرکت فراتر از منطقه چین به فروش برسند. تسای در ادامه صحبت‌هایش گفته است که سهم بازار این شرکت در آمریکای شمالی امسال از مرز ۲۵ درصد خواهد گذشت.

مطالب مرتبط:

مدیاتک در حال حاضر تراشه‌های خود را برای اکثر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند عرضه می‌کند. یکی از دلایل اصلی رشد این شرکت می‌تواند عملکرد خوب آن در بخش تراشه‌های ۵G باشد که هم‌اکنون تبدیل به ترند بازار شده است.

مدیاتک در سه ماهه سوم امسال ۵۶ درصد از درآمدهای خود را از راه فروش تراشه‌های موبایلی به دست آورده است که رقم قابل‌توجهی است. تسای معتقد است که این شرکت در بخش ۵G همچنان جای رشد بیشتری دارد و می‌تواند با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC تراشه‌های کم‌مصرف‌تر و قدرتمندتری ارائه کند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید