توییتر در سودای غیرمتمرکز کردن اینترنت - تکفارس 
توییتر در سودای غیرمتمرکز کردن اینترنت - تکفارس 

توییتر در سودای غیرمتمرکز کردن اینترنت

امیرحسین ندایی
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 18:49
تیم کریپتوی توییتر

زمانی که توییتر تعدادی NFT (توکن غیرقابل تعویض) منتشر کرد و قابلیت انعام دادن با بیت کوین را فعال کرد، به خاطر دارید؟

این شرکت اکنون به دنبال گردآوری یک تیم برای غیر متمرکز کردن شبکه های اجتماعی و به طور کل، اینترنت است.

با توجه به اینکه بخش بیو صفحه توییتر بنیان گذار و مدیرعامل این شبکه، جک دورسی، bitcoin# است، این امر که توییتر به رمز ارزها و سایر تکنولوژی‌های غیرمتمرکز ابراز علاقه کند، خیلی عجیب نیست. امروز، توییتر به صورت رسمی اعلام کرد که در حال گردآوری یک تیم رمز ارز است، که هدف آن پدید آوردن مرکزی عالی در رابطه با همه چیز بلاک چین و web3 است.

برای شروع، این تیم پرداخت‌های انجام شده با رمز ارز (مانند همان انعام‌های پرداخت شده با بیت کوین در توییتر) را بررسی می‌کند. موقعیت‌های کسب درآمد برای تولید‌ کنندگان محتوا، و غیرمتمرکز کردن اینترنت (آن بخش از این جنبش که به web3 مربوط است) نیز بخش دیگری از فعالیت های این تیم خواهد بود. با توجه به رشته توییت منتشر شده از سوی تس رینرسن، مهندسی که قرار است این تیم را رهبری کند، توییتر قرار است به گسترش مرزهای هویت، اجتماع، مالکیت و موارد بیشتری بپردازد.

پرداخت‌های رمز ارزی و گالری‌های NFT از دون پایه ترین موارد انجام شده بر روی تکنولوژی بلاک چین هستند، و این اقدام توییتر اهرمی است برای گسترش مرزها و غیرمتمرکز کردن شبکه‌های اجتماعی که به شبکه این امکان را می‌دهد به جای اجرا شدن بر روی سرور‌های مورد تملک شرکت‌های مختلف (مانند خدمات وب آمازون یا AWS)، به صورت مستقل بر روی بلاک چین اجرا شود. مقصود این است که از این طریق، این شبکه‌ها امکانات و حریم شخصی و امنیت اطلاعاتی بیشتری را برای کاربران فراهم کنند. هرچند برخی محققان در مورد نحوه کنترل محتوای این شبکه‌ها در آینده، ابراز نگرانی کرده‌اند. مخصوصا اینکه بخشی از این محتوا، شامل محتوای سیاسی افراطی می‌شود.

مطالب مرتبط:

توییتر با یک سازمان تازه تاسیس که توسط خودش پشتیبانی می‌شود و bluesky نام دارد، در آینده همکاری خواهد کرد، و هدف آنها نیز تدوین استانداردی برای شبکه‌های اجتماعی غیر متمرکز است. همانگونه که هیچ بانکی نمی‌تواند رمز ارزهایی مانند اتریوم یا بیت کوین را کنترل کند، هیچ شبکه اجتماعی وجود نخواهد داشت که بتواند bluesky را کنترل کند. حتی توییتر. با اینکه مراحل توسعه آن توسط این پرنده آبی پشتیبانی می‌شود.

 توییتر تنها شبکه اجتماعی بزرگی نیست که در حال گشت و گذار در دنیای بلاک چین است، همین هفته جیمز سیترون، مدیرعامل دیسکورد طی یک رشته توییت اعلام کرد که دیسکورد به دنبال قراردادی با MetaMask، که یک سرویس کیف پول رمز ارز محبوب است، می‌باشد. ردیت نیز به دنبال استخدام تعدادی مهندس برای یک پلتفرم NFT است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید