خرید بزرگ Unity با اهداف متاورسی عظیم - تکفارس 
خرید بزرگ Unity با اهداف متاورسی عظیم - تکفارس 

خرید بزرگ Unity با اهداف متاورسی عظیم

امیرحسین ندایی
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - 23:23
خرید بزرگ Unity

Unity، پلتفرم توسعه سه بعدی که برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود، وارد توافقی برای خرید Weta Digital، شرکت افکت‌های صوتی که در ساخت فیلم‌های آواتار، ارباب حلقه‌ها و فیلم‌های مطرح دیگری نقش داشته، شده است.

این خرید ۱.۶۲۵ میلیارد دلاری، قدمی بزرگ، با تاثیرات بسیاری در حوزه متاورس است. خریدی که ابزار، تکنولوژی و مهارت‌های مهندسی این شرکت را در اختیار Unity قرار می‌دهد. Unity مالک گرافیک و ابزار VFX‌ ای می‌شود که در ساخت بزرگترین آثار هالییودی کاربرد داشته‌اند. هرچند Unity به ابزار دسترسی پیدا می‌کند، تیم‌های VFX شرکت Weta به وجودیت خود تحت عنوان WetaFX ادامه می‌دهند. همچنین کارگردان سرشناس ارباب حلقه‌ها، پیتر جکسون، در کنار پرم آکاجارو (مدیرعامل) مالک بخش عمده‌ای از WetaFX می‌مانند.

گزارشی که در رابطه با معامله این دو شرکت منتشر شد، هدف بلند مدت Unity را کمی روشن‌تر میکند:

شکل دادن آینده متاورس. موضوع متاورس طی چند هفته اخیر به لطف فیسبوک یا با نامی که اکنون شناخته میشود، متا، بحث داغی بوده است. فیسبوک برای تاکیدکردن بر هدفش که ساخت فضای دیجیتال قابل زیست‌تری است، نامش را به متا تغییر داد. هرچند متاورس با این اقدام فیسبوک باعث آشنایی اکثریت با این مقوله شد، اما این بحث سال هاست در دنیای بازی‌های ویدئویی وجود داشته است.

اپیک گیمز، با بازی‌ای مانند فورتنایت، بازیکنان را ترغیب به گذراندن زمان بیشتری در دنیایی مجازی با ارز، رویداد‌ها و اتفاقات منحصر به خود کرده است.

خرید بزرگ Unity

پروژه Power-Play از Unity مثال کلیدی دیگری برای نشان دادن این است که دنیای بازی‌های ویدئویی چقدر راجع به متاورس مصمم است. با توجه به دستیابی Unity به ابزار Weta، کاربران Unity نیز به این ابزار قدرتمند سه‌بعدی دستیابی پیدا می‌کنند که به آنها این اجازه را می‌دهد که بازی‌هایی با سطح بالاتر بسازند، اما هدف اصلی آن، فراتر از دنیای سرگرمی است.

ابزارهای Weta می‌تواند برای ساخت تجربه‌های دیجیتال قدرتمندتر و با کیفیت‌تری استفاده بشوند که می‌توانند تلاش‌های درحال انجام در حوزه متاورس را تسریع ببخشند و به سازندگان قدرت شکل دادن آن را بدهند.

البته Unity و Weta تازه وارد قرارداد شده‌اند، و هنوز تا تملک کامل Weta توسط Unity راه زیادی باقی مانده است. این بدان معناست که مدتی طول می‌کشد تا بتوانیم تاثیر این معامله را در دنیای دیجیتال شاهد باشیم. ولی این خرید قدم بزرگیست که می‌تواند بر‌ حوزه بازی‌های ویدئویی و فیلم‌ها تاٌثیر بگذارد و تقریباٌ هر چیزی مربوط به فضای دیجیتال را دگرگون کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید