گزارش: از هر ۸ نفر ۱ نفر به فیس بوک اعتیاد دارد - تکفارس 
گزارش: از هر ۸ نفر ۱ نفر به فیس بوک اعتیاد دارد - تکفارس 

گزارش: از هر ۸ نفر ۱ نفر به فیس بوک اعتیاد دارد

افشین نوری
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 10:13
فیس بوک

وال استریت ژورنال گزارش داده است که طبق اسناد داخلی فیس بوک (متا) از هر ۸ نفر کاربر این شبکه اجتماعی ۱ نفر به آن اعتیاد دارند بطوریکه این موضوع باعث شده تا اختلالاتی در خواب، شرایط کاری و روابط این افراد ایجاد بشود.

این خبرگزاری در گزارش خود گفته است که ظاهراً فیس بوک تیمی از کارشناسان را برای بررسی وضعیت سلامتی کاربران شبکه اجتماعی خود گماشته بود اما در سال ۲۰۱۹ از انجام این کار منصرف شده و هرگز آن را ادامه نداده است.

مطالب مرتبط:

در واکنش به این گزارش وال استریت ژورنال، پارتیتی ریچودوری، نایب‌رئیس تحقیقات فیس بوک گفته است که این خبرگزاری تفسیر نادرستی از اسناد داخلی فیس بوک داشته است. به گفته او، فیس بوک در طول سال‌های اخیر همواره تلاش کرده تا درک بهتری از وضعیت سلامتی کاربران خود و موضوع اعتیاد آن‌ها به این شبکه اجتماعی داشته باشد. ریچودوری می‌گوید که فیس بوک قابلیت‌های مختلفی در طول این سال‌ها عرضه کرده تا کاربران بهتر بتوانند وقت را در این شبکه اجتماعی مدیریت کنند.

گزارش امروز وال استریت ژورنال در ادامه سری گزارش‌هایی است که این خبرگزاری اخیراً درباره فیس بوک منتشر کرده است. در یکی از گزارش‌های قبلی این خبرگزاری گفته شده بود که فیس بوک از مشکلات روحی به‌ وجود آمده برای نوجوانان در اینستاگرام آگاه بوده اما اقدام موثری برای رفع آن انجام نداده است.

فرانسیز هوگن از کارمندان سابق فیس بوک که این اسناد را به وال استریت ژورنال لو داده است، در روز پنجم اکتبر در کنگره آمریکا حاضر شد تا به سوالات نمایندگان آمریکا درباره فیس بوک پاسخ بدهد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید