ماموریت فضاپیمای اسپیس ایکس کرو ۳ بار دیگر به تعویق افتاد - تکفارس 
ماموریت فضاپیمای اسپیس ایکس کرو ۳ بار دیگر به تعویق افتاد - تکفارس 

ماموریت فضاپیمای اسپیس ایکس کرو ۳ بار دیگر به تعویق افتاد

افشین نوری
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 09:28
اسپیس ایکس کرو

ناسا اعلام کرد که ماموریت فضاپیمای اسپیس ایکس کرو ۳ (Crew-3) به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی را بار دیگر به تعویق انداخته است و قرار است در تاریخ ۱۰ نوامبر این ماموریت را انجام دهد.

ناسا ابتدا تصمیم داشت که قبل از بازگرداندن فضانوردان کرو ۲ به زمین، تیم کرو ۳ را به ایستگاه فضایی بفرستد، اما حالا تصمیم گرفته است که اول تیم کرو ۲ را به زمین بازگرداند و سپس فضانوران کرو ۳ را به فضا بفرستد. ناسا ماموریت اول را به‌ دلیل نگرانی درباره وصعیت آب و هوایی در روز دوشنبه ۸ نوامبر انجام خواهد داد.

مطالب مرتبط:

اسپیس ایکس هم با انتشار توییتی گفته است که روز چهارشنله ۱۰ نوامبر از نظر آب‌ و هوایی ۸۰ درصد مساعد است و اگر همه چبز خوب پیش برود همان روز شاهد ارسال فضاپیمای کرو ۳ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا خواهیم بود و فضانوردان در تاریخ ۱۱ نوامبر به ایستگاه فضایی خواهند رسید.

اسپیس ایکس کرو

فضاپیمای کرو ۳ ابتدا قرار بود در تاریخ ۳۱ آگوست پرتاب شود اما این ماموریت به‌خاطر شرایط آب و هوایی چندین بار به تعویق افتاد و یک بار هم به‌خاطر بروز یک مشکل پزشکی برای یکی از اعضای تیم به تاخیر افتاد.

توماس مارش‌بورن (Thomas Marshburn)، راجا چاری (Raja Chari)، کایلا بارون (Kayla Barron) و ماتیاس مورر (Matthias Maurer) چهار فضانوردی هستند که قرار است با کرو ۳ به ایستکاه فضایی بروند و شش ماه در آنجا بمانند.

فضاپیمای کرو ۳ سومین ماموریت انسانی شرکت اسپیس ایکس در قالب برنامه تجاری کرو ناسا است و اگر این ماموریت با موفقیت انجام شود، برای پنحمین بار خواهد بود که این شرکت انسان به مدار زمین می‌فرستد. اسپیس ایکس در ماه می سال گذسته نیز دو فضانورد ناسا را به ایستگاه فضایی فرستاده بود.

ناسا قرار است پرتاب فضاپیمای کرو ۳ را به‌صورت زنده از یوتیوب و وب‌سایت خود پخش کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید